Beton gulv, overflade . Inden epoxy

Hej
Jeg har løbet det gamle beton gulv over ​med en beton sliber( stor 110kg model) i min garage.

Det har givet et mærke ​klat jævn look men de her krater er stadig .

​Kan jeg ​gøre noget ved det? Planen var ​epoxy maling som finish, men skal bare ikke ​være sådan de  grove områder ​ikke dækkes ​eller blir et problem.
Nogle forslag ?
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde lidt det samme problem, det var bare svindrevner hos mig, så jeg fik noget spartel halløj fra der hvor jeg havde købt epoxyen og så spartlede jeg revnerne med det. Det viste sig at være en ret dårlig ide for der hvor jeg havde spartlet fik det en helt anden struktur end det rå betongulv og da (min) epoxy er meget letflydende, skjuler den ikke noget som helts, så det der før var revner kunne efter det var malet, ses som langer slanger på gulvet. Så moralen er at hvis du vælger at gøre noget ved de grove områder på dit gulv, skal du gøre det samme på hele gulvet og ikke bare de grove områder.
Hvad du skal gøre ved det ved jeg ikke men tænker et tyndt lag flydespartel.
Brug den primer der hører til epoxymalingen på hele overfladen. Eks. Sika 150

Selvbygger med stort S. 
Har ikke købt primer endnu - har kun malingen 2k epoxy vandfortyndbar fra gjøco.
.skal vel fyldes ud med noget ​, fx lip spartelmasse 248 standfast?
Jeg ville give det hele et tyndt lag flydespartel, så får du dækket hullerne og får en helt ensartet overflade til dit epoxy.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Okay.
Og jeg skal ikke bekymre mig om at gulvet er uisoleret beton ​gulv? Har aldrig lagt flydespartel men det lyder fristende..og nem at feje ​ned 
Annonce
Jeg kender ikke gjøco`s epoxy men den primer fra sika er beregnet til at udfylde huller så man få 100 % plant gulv. Mon ikke andre producenter har noget tilsvarende.

Selvbygger med stort S. 
hobbyist skrev den 15-09-2025 17:15:55

Okay.
Og jeg skal ikke bekymre mig om at gulvet er uisoleret beton gulv? Har aldrig lagt flydespartel men det lyder fristende..og nem at feje ned 

Du kan få flydespartel der er vand og frostsikker, til udendørs miljø, men mon ikke mindre/billigere kan gøre det hvis garagen ellers er ordentlog tør - ellers vil epoxy slå fra uanset hvad du gør pga det er 100% tæt.

/BOFH 

Jeg sku mene garagen er tør - altså har to dræn i gulvet der går udenfor .
Men isolering i loft og hulmur i alle ydermure.
Så du mener jeg kan 'nøjes' med flydespartel og lægge tyndt lag ud -3-4mm?

Har ikke højt til loft så sku gerne have så lidt på som nødvendig.

Jeg kan se ​jeg har en lunke/skråning i et hjørne.
Skal jeg støbe ​dette op i vatter først, eller kan jeg klare begge dele med ​flydespartel?
Så længe du primer det ordentligt, så er 2mm nok, fladen skal jo kun rettes af og huller udfyldes (det sidste kan gøres af et par omgange).
Men der skal bruges korrekt primer på betonen så der er ordentlig vedhæftning og blandevejledning skal følges præcist. Hvis underlaget ikke er primet ordentligt suges vandet hurtigt ud af spartlen og så når det ikke at jævne sig, spartlen skal i vid udstrækning også "hjælpes på plads", det er en meget dårlig ide at tilsætte ekstra vand så det flyder lettere. Eneste krav ift valg af spartel er måske lidt til styrken af når slutbelægning er epoxy, det kan det være eg i kontormiljø når stolen med fede Allan ruller over til nabobordet.
Ville nok gå efter en lip220 el weber gulvafretning fin, begge med ca 25-30mpa i styrke.

/BOFH 

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også