Køkken - gode råd til ophæng af affaldssortering

Hej,

Min kone har købt tre Gårdsbutik med låg (fra IKEA), som er en 21 L spand. Dem vil hun gerne have hængt op på siden af vores køkkenø. Jeg har kun 2,5 cm køkkenskab at skrue i, så jeg er noget i tvivl om, hvordan jeg hænger de her affaldssorterings-spande op, så det kan holde. Noget med en liste (og hvilken) i bunden, som de kan hvile på og så skrue spandende i også. 

Hvordan ville I gribe det an?

Vh
KLS
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville trække skuffer ud, eller hvad der du er på den anden side. Bore nogle 6,5 mm gennemgående huller og montere med 6 mm maskinskruer og skærmskiver (skiver med ekstra stor yderdiameter). Hvis spandene fordrer mindre diameter, kan man roligt gøre det, 5 mm vil også kunne holde.
Oh. Jeg skylder at  sige, at der på den anden side er opvaskemaskine i den ene side og skab i den anden. Med andre ord kan jeg ikke montere noget på indvendig side, hvor opvaskemaskinen er monteret. Det ændrer jo nok lidt på mulighederne.
Giv holderen et par striber No-More-Nail inden holderen skrues fast med de medfølgende skruer. Så holder det.
At lime den fast, vil nok ødelægge skabene, hvis spandende skal afmonteres på et tidspunkt. Det ville ikke være en metode jeg ville bruge.

Jeg ville nok lægge lidt mere arbejde i det. Jeg ville trække opvaskemaskinen ud. Hvis der ikke er plads til møtrikker, ville jeg bruge noget i stil med dette:
https://www.biltema.dk/byggeri/befastelser/motrikker/indslagsmotrik-m6-elforzinket-20-stk-2000061125
De kan også bruges hvor der er skab. Jeg går ud fra at skruen kan trække den i, så man ikke behøver at slå.

Skruehullerne kan man dække med en hvis prop eller spartel hvis spandene skal væk. Det er en større sag at reparere efter lim.

Sporene efter No-More-Nail er faktisk ret enkelt at udbedrer. Det har jeg gjort flere gange.
Annonce
No-More-Nail kan hænge bedre i malingen end malingen hænger i pladen eller hvad pladen kan klare. selve sporen fra limen er ikke det store problem. 
Nu er du vist ude på teoriernes overdrev.  
Selvfølgelig kan lim rive maling af. 
Hvorfra ved du at køkkenøen er malet? Det står ingen steder. Jeg vil alligevel anbefaler No-More-Nail.
1: Det holder.
2: Det er billigt.
3: Hele operationen tager kun få minutter.
Ja, det er let. Men som jeg skriver, ikke en løsning jeg vil anbefale. 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også