Termostater til gammel gulvvarme

Hej
Vil vil gerne skifte disse termostater til gulvvarmen. De har tal 1-5, så vi tænker ikke det er returventiler. Vi er lidt i tvivl om hvilke vi skal anskaffe, da vi tidligere har fået at vide, at de skulle skiftes til FJVR returtermostater. Er der nogen der har forstand på det?
På forhånd tak :-)
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Termostaterne ligner noget, der sidder på fremløbet. Kan du be- eller afkræfte det? Det har betydning for valget af termostat.

fase
Hvordan finder jeg ud af det? Beklager, jeg er helt ny i gulvvarme-verdenen 
Synes nu det ligner returventiler. Prøv at afmontere termostathovedet, og tag er billede af ventildelen.

Søren O
Så fik vi endeligt skruet termostaterne af. Det ser ud som på billederne. Kan man ud fra dem se om det er fremløb eller retur?
Det er en returventil. Er der ikke støbt pil på selve ventilhuset, som viser pil op?

Søren O
Annonce
Nej der er en pil ned på røret. Kan lige vedhæfte billede
Når du fjerner termostaten åbner ventilen helt.

Hvorfor vil du skifte dem?
det er termostaten jeg vil skifte - jeg har hørt at det godt kan betale sig at skifte til nyere termostater? 
Hvor har du hørt det?

Jeg er med på at du vil skifte termostaten, med det ændrer ikke ved, at når den er afmonteret, vil ventilen åbne helt og give maksimum varme.Termostaten bør kun være afmonteret i et kort øjeblik. 

Hvis den gamle virker, vil en ny ikke kunne gøre det bedre. Smart-termostater passer ikke på. De egner sig ikke til returventiler. Fusker man dem på, giver de en ringere regulering end den gamle.  
Hvordan kommer i frem til at det er en retur ventil?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis