Ordne fast spænding i afbryder til Philips Hue

Hejsa
Jeg skal have ordnet mine lamper, så der altid er strøm til dem og jeg vil så i stedet sætte LK Fuga Zibgee-kontakter op.

Jeg kan læse mig til, at der måske er følgende muligheder:
1. Forbinde ledninger i afbryder i samlemuffe.
2. Forbinde ledninger i afbryder til L + M2.
3. Forbinde lednigner i udtag til L + M2.

Hvad er muligt, hvad er lettest og hvad vil jeres anbefaling være?

Udtag og afbryder kan ses på billederne. Det er kun den øverste afbryder, der skal ordnes, hvis det er.

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har nok lige brugt kopi / paste lidt rigelig   men det er nemt at læse meningen.
Der er "det mulige" , "det nemmeste" og " det bedste" 
Der er en mulighed for at fasen allerede er monteret i L i lampeudtaget. Så skal lampen blot monteres i N og L Det kan du prøve allerede nu ved at flytte ledning fra M1 og til L og se om din lampe så lyser konstant. 
Er det tilfældet sættes der muffer på tændledning ved afbryder ( lysdæmper) og de 2 brune samles også i muffe. 
Ellers må du afmontere lampeudtag og montere fasen ( de brune) ned i L i udtag.
Så er nemt at rette tilbage når der kommer andre mode diller.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Beklager, skulle gerne være rettet nu ​eller også er det min begrænset viden der gør, at det ikke ​giver mening, det jeg skriver ​:-)

Så uanset hvilken løsning der er mulig, så skal jeg have pillet beslaget til afbryderen af og pille ved ledningerne der?
Jeg tænker, jeg skal have fjernet LK Fuga Touch-delen, da der ellers ikke er plads til Zigbee-afbryderen. Nu har jeg fjernet ramme mm.

Jeg tager to samlemuffer:
En hvor jeg samler de to blå
En hvor jeg samler de to brune

Hvad gør jeg med den sorte?
Saml de blå i en muffe. Saml de brune og den sorte i en muffe. Lav ingen ændringer i lampeudtaget.

fase
Det er en måde at gøre det på som Fabrin angiver. 
Jeg ville dog afmontere den lille stump blå som går ned til stikkontakt og sætte de 2 resterende blå sammen i stikkontakt 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Og skla man vippe fjedrene op, sætte ledningerne i hver sin og så lukke fjedren igen? Ja, prøv det.

fase
Jeg har meget svært ved at få presset rammen mm. på plads. Elastikken på de øverste klostykker, der hvor Zigbee-afbryderen skal sidde, var i forvejen mørnet. Den er nu ødelagt, efter jeg spændte ret hårdt for at få rammen ind.

Er det bestemt elastikker der skal tilkøbes eller ​kan man nøjes uden?
Tilføjelse:
Uanset hvordan jeg gør, så synes jeg ikke jeg kan få klostykket i den øverste til at tage fat. Jeg har taget hele stykket ud, hvor touch-delen før sad og erstattet med den tynde Zigbee-afbryder. Bør jeg tage bagerstedel og sætte i rammen igen eller skal jeg købe noget andet?
Elastikken er en almindelig husholdningseleastik, så ud i køkkenskuffen og find en elastik. Kløerne skal være monterede som i det viste billede inden afbryderen monteres. Kløerne skal ikke se ud som, på billede to.
Hvis du ikke kan få kløerne til at holde fast, kan du blive nødt til at bruge afbryderskruer.

fase
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også