Ordne fast spænding i afbryder til Philips Hue

Hejsa
Jeg skal have ordnet mine lamper, så der altid er strøm til dem og jeg vil så i stedet sætte LK Fuga Zibgee-kontakter op.

Jeg kan læse mig til, at der måske er følgende muligheder:
1. Forbinde ledninger i afbryder i samlemuffe.
2. Forbinde ledninger i afbryder til L + M2.
3. Forbinde lednigner i udtag til L + M2.

Hvad er muligt, hvad er lettest og hvad vil jeres anbefaling være?

Udtag og afbryder kan ses på billederne. Det er kun den øverste afbryder, der skal ordnes, hvis det er.

Hejsa Jeg skal have ordnet mine lamper, så der... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, tak. Og det kan ikke tænkes at gøre en forskel, at Zigbee-afbryderen er væsentligt mindre dyb end LK Fuga Touch? Overvejede om man kunne tage bag-delen af LK Fuga Touch og skulle sætte Zigbee-afryderen på?
Du kan ikke bygge de to ting sammen. De er slet ikke beregnede til at skilles ad. Hvis kløerne ikke kan få fat, så brug nogle afbryderskruer, der fås fra 25 mm lange.

fase
Du stikke tommestok ind på en af de fast spænde tårne der sidder i bunden. Afløser ud til kanten af den blå dåse og lægger ca. 5 mm til. 
Hvis der er mur bagved dåsen så må skruerne ikke være for lange, men i dit tilfælde er der luft bag dåsen så det betyder ikke så meget om skruen er nogle mm for lang. 
Men prøv nu igen at sætte kløerne så de styres af sporet i zigbe, men alligevel kan komme ind i dåsen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det lykkes mig at få skruerne til at få fat. Jeg har dog skulle spænde meget, og da kærven var godt brugt i forvejen, har jeg nærmest ødelagt den helt nu ...

Er det normalt, at rammen ikke slutter helt til (måske 1 mm luft) og at man godt kan trække den en lille smule ud? Den sidder helt fast i bunden og i midten.

Alternativt, hvordan får jeg skruen ud? Eller vil det fungere at male rundt om i kanten, som det var før jeg åbnede dem?
Annonce
Hvis væggen er skæv / bulet kan der være lidt luft ved kanten. Men det er nok din måske lidt hårdhændede behandling som er skyld i den lille fadæse. 
Du skal nok ikke røre mere ved det og så sige bedre held næste gang. 

Jeg bør vel kunne male rundt i kanten eller vil det frarådes? Jeg ved ikke om malingen vil kunne løbe en smule ned i revnen
Skruen skal ikke spændes meget. Skruerne skal bare trække kløerne ud, så de holder afbryderen fast. Hvis rammen gaber foroven, kan det skyldes at rammen ikke blev holdt ind til muren, da kløerne blev spændt. 
Når du nu næsten har ødelagt kærven, vil jeg anbefale at du skruer skruerne, fjerner kløerne og erstatter dem med afbryderskruer eller køber et nyt sæt klør.

fase
Kan skruer ikke komme ud, kan et fast og kærlig hug med håndroden ind på rammen nogen gange hjælpe det sidste. 
Jeg ved godt det hjælper bedst før skruer er helt spændt, men det er jo ligesom kørt nu. 

Jeg har fået skruen ud og prøver forfra. Tak for hjælpen begge!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også