Stort drivhus skæres ned

Hej, jeg skal nedtage et stort drivhus, med jernspær der er lavet af rør af forskellig diameter (op til ca 10cm i dia).
Alt glas er nedtaget.
Jeg har indtil videre brugt en bajonet sav med metal klinger, men tænkte på om en plasma skærer ville være hurtigere/bedre. Nogen der har en mening om det?
Tak
Hej, jeg skal nedtage et stort drivhus, med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo - opgaven er overkommelig hvis den gribes fornuftigt an. En bekendt stod i samme situation bortset fra at det var 14 drivhuse der skulle pilles ned. Både min bekendt og jeg har nogle unge sønner der virkelig kan tage fat.  

Hele molevitten blev lagt ned på under 2 uger. Det krævede bare at fruentimmerne løbende lavede solid bondekost så vi aldrig gik sukkerkolde.  
Det er godt nok en voldsom opgave.
Du er sikkert klar over det, men du skal dælme passe på. En stor vinkelsliber, som går i klemme, kan være et ubehageligt bekendtskab.
Og med disse dimensioner, så kan der nok være noget spænding i konstruktionen, som kan være svært at forudse.
Er også tilhænger af, at gøre tingene selv, - men i et sådan tilfælde tror jeg, du skal forhøre ved en jernhandler, som du har tillid til. Så kan I sikkert finde en løsning, hvor du får det jern, du skal bruge.
Ork ja - alle fejl med en vinkelsliber har jeg prøvet.  

Til gengæld havde jeg muligheden for at vise knægtene hvordan en opgave skal løses. Min søn er elektriker og min bekendts søn er landmand: Begge er kvikke i hovederne og har hænderne skruet rigtigt sammen så det var Piece of Cake at komme i mål.  
jeg har dog kun skulle nedtage 4 drivhuse i den størrelse.
der var på stedet en motorbør, den blev min ven, alletiders at stå i når man skal skære i højden og så ellers bare rulle rundt og skære ned.
det blev klaret med en 125mm vinkelsliber og en god forhandler  af 1mm skæreskiver,for hold da op der blev brugt mange.
Men havde vi haft en passende kompressor på stedet så havde plasmaskæren klart været med på opgaven.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Tak for jeres input. Jeg har tidligere skåret noget jern ned og jeg syntes altså at der røg mange skiver. Tror faktisk jeg har et ilt og gas sæt stående, men tror slanger er mørnet.
Jeg laver gamle biler som hobby og syntes sån en  plasma skære ser spændende ud. Det først til foråret jeg skal ha drivhuset ned, så tænker lige over jeres råd.   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis