Sammenligning AA og AAA batterier POWERMAKER

Jeg får brug for  mange AAA  og AA batterier i forbindelse med et sommerhusophold i vintermånederne. De skal,bruges i LED KERTELYS  på et 8 m langt bord, så der skal bruges mindst 30 lys med batterier.
Netto har tilbud på POWERMAKER BATTERIER i denne uge.
Jeg har ikke forstand på at læse ud af graferne, hvor gode de er.
https://lygte-info.dk/review/batteries2012/Powermaker%20Alkaline%20AA%20UK.html
Mit krav er at de skal kunne lyse i omkring 24 timer.
Jeg burde selvfølgelig vide, hvor meget mine kerter bruger pr. Time, men ved det ikke.
Hvem ved det ?
Med venlig hilsen - Ingeborg

Ps. Har lige læst mig til dette. “
  • LED-lys af ægte stearin
  • Bruger 2 x AAA-batterier (medfølger ikke)
  • 300+ brændetimer (15 cm) og 300 brændetimer (24 cm)
….. og  så kan jeg jo bare prøve at lade et lys brænde til batteriet er tomt.

Når lysten driver værket
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er jo genopladene batterier , det er billigt på den lange bane *************

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Tak for svaret, men en fest med så mange lys på bordet er en engangsforestilling (krondiamantbryllup + 3 fødselsdage = 25 - 85 - 90 år 🇩🇰) efter festen kan gæsterne tage lysene med hjem så må de selv klare batterierne.
Jeg er interesseret i at vide forskellen mellem dyre batterier og de nævnte på tilbud.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Du stiller et spørgsmål, der er umuligt at svare på, af den simple grund at der ikke er to batterier at sammenligne. Desuden oplyser du ikke om der skal bruges AA eller AAA batterier i LED kærterne.
Du skal sikkert bruge 60 batterier af typen AAA. Det betyder, at den viste afladekurve for AA batterier ikke kan bruges.
Du skriver også, at LED lysene kan brænde i 300 h, så de må opfylde dit krav om en brændetid på 24h.
Så køb bare AAA på tilbud.

fase
Jeg skal ikke sige om de er de samme lys, men jeg købte et par lys hos Harald før december sidste år.
De har den funktion hvor de er tændt i 6 timer og slukket i 18 timer, hvorefter de tænder igen. Klik her
Der har batterierne (de billigste) holdt i ca 6 måneder når de er tændt hver aften.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Forskellen mellem de dyreste og billigste alkaline batteriers energiindhold er minimal, så køb de biligste.
Annonce
Køb batterierne i JYSK  -  de er billige 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Når det er lavenergiforbrug som fx sådan nogle LED stearinlys så betyder mærket/modellen for alkaline-batterier næsten intet. Køb du trygt de billigste.

Var det en kraftig lommelygte i minusgrader var det en anden sag.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.

Tak for alle svar.
@ PinkHenrik. Ups… det er nok tilsvarende lys jeg har købt i Brugsen sidste år. Jeg har ikke tænkt på at de slukker efter 6 timer, men så må vi jo have gang i “selvbetjeningen” igen. Tænkte ikke på at de ikke som andre lys har en on-knap, som skal,slukkes nanuelt.
Kommer i tanker om at lysene også kan tændes via knappen i bunden af lyset, men om det holder evigt lys og ikke slukker, ved jeg ikke. Det må prøves.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Måske er dine lys lavet med en omskifter så de i midterstilling er slukkede og i yderstillingen er henholdsvis tændt hele tiden eller tændt i et antal timer. Det kræver en lup at se indstillingen. Så prøv med en af dem.

fase
Nu har jeg fundet sidste års LED  lys frem. Der er faktisk to slags remote kontrol dimser. Den en er til kertelysene og de kan indstilles på både on og on/of/6timer. Til fyrfadslysene er der kun on/of indstillinger.  Tak for hjælpen til et “tumpet” spørgsmå. 🤷🏻‍♀️
Ingeborg

Når lysten driver værket
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis