Hvilket materiale til at sikre jorden ved niveauforskel på plankeværk

Jeg har et plankeværk hvor der er ca 40cm niveau forskel ind til naboen.

Den nederste del af plankeværket (den sorte del på billedet) består af 20mm krydsfiner. Der er 10 fag a 33x155cm.

Træet er ved at være råddent, det ​så træls ud da ​jeg købte huset for 17år siden, og allerede denne gang har det siddet længe. Så det har holdt ret godt, men nu ​kan det ikke mere.

Så mit spørgsmål er, skal jeg bare købe noget ​nyt 20mm krydsfiner eller er der anden materiale ​der kunne være bedre, f.eks. hardie plank?

Så hvilket materiale vil I anbefale? og evt. hvilken overflade behandling?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv lavet noget lignende og sat 50x50 cm. fliser på højkant - de står i en fure på 15cm. dybde, herunder er der  15 cm.. stampet grus, ca. 5 cm. beton, som fliser står ned i . 30 cm. over jord højde, støttes de af en løsholt i hegnet.
Brug evt. fibertex på jordsiden mod fliserne, eller som jeg 7 mm. tagpap. Sidst nævnte ved jeg ikke om er lovligt mere. 
I gl. dage ville en kraftig plan eternit være fin ( læs asbest ) , det går nok ikke mere.
Ellers er terrasse brædder i komposit med fer/not samling en ok løsning, vil jeg tro.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også