Afmontering af forskruninger

Hej, håber jeg kan få lidt hjælp her! Er igang med at sætte ny brusesæt op. Fik den gamle taget af, så langt så godt. Den nye passer ikke helt på, på de forskruninger som sidder på. Der mangler 4-5 mm. Jeg har prøvet at få dem skruet af med en Unbrako. Men de rokker sig ikke. Hvor meget kraft må jeg bruge? Jeg kan mærke bevægelse i væggen, ​når jeg prøver at få dem skruet af. ​ Ved ikke om jeg ødelægger noget hvis jeg bare giver den hele armen. 

Hej, håber jeg kan få lidt hjælp her! Er igang med... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fik dem løsnet! Puha, det var en hård omgang. Først fik jeg anbefalet en radiatornøgle, men den kunne slet ikke passe ind i hullet på forskruningen – så det var spild af 170 kr. :D Derefter købte jeg en unbrakonøgle på 14 mm, men den kunne ikke rykke det en millimeter. Så købte jeg en rørtang, men den kunne jeg ikke få ind på det smalle stykke mod væggen ved forskruningen. Og eftersom jeg ikke ville ødelægge gevindet, hvis jeg nu ikke kunne få den af, kunne jeg stadig skrue det gamle blandingsbatteri på. Til sidst fandt jeg et langt metalrør, som jeg brugte sammen med unbrakonøglen – og efter et par ryk kunne jeg endelig skrue den af.
Holy shit, et projekt som skulle tage et par timer, tog halvanden dag og over 200 km i bil frem og tilbage mellem Silvan, Bauhaus, Jem & Fix og Davidsen! Men nu har jeg da fået ekstra værktøj til næste projekt :D

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også