Rør, afløb, vandlås til opvaskemaskine

Ser dette rigtigt ud? Det hænger og kører op og med under min køkkenvask. Opvaskeren vasker aldrig rent, trods afkalket, salt i, afspændingsmiddel og total rent filter. Men sjældent særligt ren opvask og indimellem stinker den 😔
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afløbsslangen drejes 180 grader.
larsen56 skrev den 26-08-2025 15:48:31

Afløbsslangen drejes 180 grader.

Ja, og få drejet vandlåsen 180 °, så der bliver mere plads i skabet.

fase
Og som tilføjelse til ovenstående korrekte indlæg, - så betyder fyldning/overfyldning meget for resultatet, men også valget af vaskemiddel. 
Har prøvet flere typer både pulver og tabletter i forskellige prisklasser, min konklusion er blevet, - at pris og kvalitet hænger sammen på det område, de dyre tabletter giver bare en renere opvask, blankere bestik.
AFløbsslangen fra maksinen bør sdrjes og føres opaf så den derefter går nedad til vandlåsen. Det vandrette rør efter vandlåse skal hælde en smule ned mod venstre - og ikke nedad mod vandlåsen.

Førstnævnte kan måske hjælpe på lugten i maskinen. Hvorder den ikek vasker rent er sværere. Er maskinen ordentligt renset i bundet og ved afløb?

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Alt er skuret rent OVERALT næsten 2 gange ugentligt i 6 mdr :-/ Jeg har prøvet 6 forskellige tabs/flydende og kører 1-2 gange ugentligt på max temperatur. Jeg er helt i tvivl, om det kan være trykket fra vandet 🤷🏼‍♀️ ​
Annonce
Har du ​prøvet overstående råd, ev. foto for kommentarer.
Hvis du kun vasker op en gang om ugen så lugter den.
Hvis du har prøvet, køb en ny. 2333,- så du kørende.
Det kan snildt være vandtrykket den er gal med. Hvordan ser huller i spulearmen ud? De kan også stoppes til som man kender fra brusearmaturet. Kan armen tages af kan dem med fordel lægges i bkøs i afklaker og rense i hulerlne med piberenser hvir det er problemet. Har du forsøgt at skrue quatosp af maskinen og se hvor mange liter vand de rkomerm ud af hanen i munuttet? Der skal gerne komem mindst 12liter per minut

Kan være indløbsfilter bag i maskinen eller trådsien ved aquastoppet.

har du brugt maskinrens et par gange? Og renset afløbsslangen (som kan blive skidtet til)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 27-08-2025 09:40:54

AFløbsslangen fra maksinen bør sdrjes og føres opaf så den derefter går nedad til vandlåsen. Det vandrette rør efter vandlåse skal hælde en smule ned mod venstre - og ikke nedad mod vandlåsen.

Førstnævnte kan måske hjælpe på lugten i maskinen. Hvorder den ikek vasker rent er sværere. Er maskinen ordentligt renset i bundet og ved afløb?

1. Så rød skal oppefra og ned 👍🏻 Klares nemt.

2. Du skrev : AFløbsslangen fra maksinen bør sdrjes og føres opaf så den derefter går nedad til vandlåsen. Det vandrette rør efter vandlåse skal hælde en smule ned mod venstre - og ikke nedad mod vandlåsen.
Er det blå/grøn du mener her?

Alt er renset, afkalket, armene ligger i sulfo og renses derefter med bøjet kødnål og en børste til glassugerør (mini piberenser/mini flaskerenser). Det gør jeg hvertfald 2-3 gange i ugen. Har renset alle rør hver 1,5 måned,  hvilket ikke er specielt lækkert. Men hvis vandtrykket er elendigt 😣
Jeg ved ikke, hvordan jeg tjekker trykket på vandet. Og kan ikke baaare lige måle på det. Men hvilket skal drejes på for at tjekke? Altså jeg ved godt, hvor der lukkes for vand og varme osv osv.. 
Fix dine afløbsinstall<tion og køb ny maskine. Har været i samme situation og det var ikke tiden værd for noget der ikke vrkede.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis