Fibergips på kokvægge eller?

Hej,

Jeg skal til at renoveret mit hus fra 50'erne. Jeg et fået at vide at væggene skulle være af koks(slaggebeton)
https://www.bolius.dk/indvendige-vaegge-af-koks-18951
Væggene virke da også ret porøse, når man skal sætte ting op. Men da jeg alligevel skal have ny el ind i væggene, overvejer et at lægge en plade uden på.

Jeg havde først overvejet at bruge fibergips, så det er letter at hænge ting op. Men har fået af vide at det skulle være besværligt at arbejde med. Og som jeg fårstår, skal det limes op på væggen.

Jeg har fået at vide det nok er smartere at sætte en OSB og alm gips plade op. Dog kan jeg læse mig frem til herinde at det deler vandene lidt.

Som afslutning havde jeg tænkt mig at sætte filt op.

Hvordan ville i forstærke sådan en væg, så man lettere kan hænge ting op?
Hvilken slags skruer/lim ville man bruge mellem væg og plade?

Mvh Joachim
Hej, Jeg skal til at renoveret mit hus fra 50... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvem taler om at spare tid eller penge? Hvis et stykke gips fuldlimes med fliseklæb mod et dødt materiale, bidrager en smule tykflydende pu-lim på kantsamlinger med nøjagtigt nul. Fliselimen mod underlaget er langt stærkere.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja men stadig efter fermacel vejledning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Da jeg limede fermacell plader på mine gasbetonvæge, ringede jeg og fik nogle råd fra en konsulent fra fermacell, han anbefalede at bruge Fermacell fugespartel og med en afstand mellem pladerne på ca 7 mm.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns, ev elmand, BOFH og djaydjay

Mange tak for jeres input! Jeg har fået en meget bedre mavefornemmelse med projektet som jeg skal i gang med.

Jeg forstår udenmærket godt BOFH's argumenter for hverken at lime eller spartle. Men jeg tror at jeg holder mig til montagevejledningen og spartler kanterne.

Mvh Joachim
Øh?? Skrev jo netop at du var nødt til at spartle samlinger særskilt?? Lim ser jeg dog ingen grund til at bruge.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også