Erfaringer med discount loftmalig?

Jeg har været ved at fikse lidt huller og revner i et gipsloft og skal have det malet...

Er der nogen, der har gode / dårlige erfaringer med billig loftmaling? Jeg er i gang med et større renoveringsprojekt og sparer, hvor jeg kan...

I Harald-Nyborg kan man få 5 l. Droppen for 98,- eller 5 l. Droppen Elegance produceret af Flügger for 248,-
I jem&fix kan man få 4,5 l. Stabile for 99,- eller 4,5 l. Luxi produceret af Dyrup for 248,-
Og ved Davidsen kan man få 4,5 l. Dyrup Ekstra dækkende for 295,-

Lofterne skal bare være hvide, og der er jo nok begrænset slid / berøring efterfølgende, så det skal bare være let at påføre og ikke skalle af, så er jeg tilfreds...

Giver det virkelig mening at give 3 gange så meget for andet end billigste?

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle af mine bekendte brugte en billig maling til både loft og vægge. Det blev aldrig godt. Uanset hvor mange lag der blev påført, kunne underlaget anes gennem de mange lag af den billige maling. Hvad de brugte husker jeg ikke, men de endte med at bruge maling fra Dyrup.

Hvorfor bruge mange kalorier på en renovering, og så sparer et par håndører på den endelig finish?
Jeg har en gang købt billig væg og loft malling, og det gør jeg aldrig igen.
Det var noget tyndt sjask, som overhovedet ikke dækkede ordentligt, og så sprøjtede det over det hele, når vi rullede det på, så det var noget være svineri.
Mener at huske at vi måtte male 3-4 gange før det dækkede, og brugte det dobbelte mængde malling.

Siden den gang, har jeg altid købt malling hos en lokal malerbutik som primært sælger til professionelle.
Det er stadigvæk væsentligt billigere end Flügger og Dyrup.
De billige er ikke værd at spilde tid på. 
Luxi fra Jem & Fix er ok, men skal nok have en gang mere, end de dyrere malinger.
Personligt har jeg god erfaring med Bilkas tendens serie, den er sådan lidt imellem på prisen, men den dækker super godt og er let at rulle på.

Jeg har prøvet den billigste fra Harald, efter 8 lag dækkede den stadig ikke.
Jeg ville bruge 100kr mere og købe en 5 liter spand Nordsjø maling glans 3 eller 5, eller noget flutex fra flugger på nettet, det dækker bedre og du slipper for frustrationerne ved at det ikke dækker ordentligt. 
Annonce
Jeg har brugt billig maling fra Jem&Fix til et badeværelse i et sommerhus. Jeg brugte en relativt høj glans til de pudsede vægge, og en lidt lavere til den gamle listeloft. Væggene fik to gange og jeg er fuld ud tilfreds med resultatet. Malingen dækker fint.

Det meste af malearbejdet blev lavet af en pensioneret maler, der stor set altid har brugt Flügger. For 20 år siden blev han sur, hvis han blev sat til at male med en billig maling. I dag har han en anden holdning.

Til lofter kan jeg ikke se noget grund til at bruge en dyr maling. Hvad skulle fordelen være?

Vi brugte Droppen maling for 20 år siden - det virkede fint.

Har eftermalet vores loft igen med den sidste 10 liter beholder maling igen her til sommer - efter at spanden med maling havde stået 20 år på loftet. Efter noget oprøring virkede malingen stadig perfekt. Den er stadig tixotrop/flydende og har samme hvide farve.

Det var en glans 6.
Gør det selv magasinet har en anmeldelse.
De fandt vidst stor forskel på dem.
https://goerdetselv.dk/materialer/maling/stor-test-goer-det-selv-kaarer-danmarks-bedste-vaegmaling">https://goerdetselv.dk/materialer/maling/stor-test-goer-det-selv-kaarer-danmarks-bedste-vaegmaling
swayde. For det første, skal man købe adgang til den test, som du henviser til. For det andet er det et sponceret blad der kun viser gode anmeldelser, for de firmaer der køber annoncer hos dem.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

Vær opmærksom på, at de billigere malinger ofte har mindre farvepigment i malingen end de dyrere.

Det kan betyde at der skal flere lag på af den billigere end den dyrere. Resultatet bliver, at prisen totalt set bliver den samme, men du har bare brugt mere tid på at stryge med den billige.

Jeg siger ikke, at billigere malinger er dårlige, men vær OBS på det.

Malingens viskositet er også vigtigt. Er den nem at påføre uden at klatte ellers sprøjte, eller er det noget tynd pjask.

Vær også OBS på, at mærkevarerne ofte kan fås med en betydelig rabat, fx. 20%, hvis man bare spørger efter det. Det gør prisen lidt mere "spiselig", men dog stadig dyrere end fx. Onkel Haralds og J&JFs.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også