Skære krankboks gevind op ?

Jeg er kommet til at skade gevindet da jeg skruede den lille i i højre side og den lange i i venstre side (det skulle vist ha været omvendt). Den lille skruede fint hele vejen i, men den lange blev meget stram efter ca. 4-5 omgange, men indtil da gik det fint. Jeg forstår ikke hvordan jeg fint kunne skrue den lange i hele 5 omgange ? Synes ikke gevindet ser særligt medtaget ud så jeg forstår ikke hvorfor det ikke lod sig gøre. Jeg har set man kan leje/købe snittapsæt til gevindet i stellet, men hvordan får jeg krankboks gevindet skåret op igen ?  

Tak   
Jeg er kommet til at skade gevindet da jeg skruede... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at rense gevind med en lille stålbørste. Du er sikker på at det er det rigtige gevind?
Krankbokse findes med forskelligt gevind, selvom en type er den mest almindelige.

Jeg har svært ved at tro, at du har skruet et links-gevind fire omgange ind i et normal gevind. Normalt vil det overhovedet ikke "bide" så det kommer ikke på overhovedet. At det bliver meget stramt efter få omgange sker typisk, hvis det er to forskellige gevind. 
@GodeVen   -tak for svar  men nej, det var virkelig spøjst  -  jeg fik skåret gevindet op ved en cykelsmed da det er en krankgevindsopskærer der skal til som ikke lige er så almindelig. Så  satte jeg en ny krankboks i fra Temu  -den (krankboksen)  er allerede gået i stykker i lejet igen (altsa i selve leje pga slid efter nogle uger) -det gik fint med at skrue den i gevindet efter kranken var blevet skåret op igen.    -Jeg har stadig den anden nye krankboks jeg (åbenbart skruede forkert i)  -jeg vil måske prøve at sætte den i igen nu hvor krankboksen er skåret op igen  -spørgsmålet er om den vil gå i nu eller om den er for skadet efter at jeg skruede den forkert i sidst ?
valhal99 skrev den 25-09-2025 16:20:34

@GodeVen   -tak for svar  men nej, det var virkelig spøjst  -  jeg fik skåret gevindet op ved en cykelsmed da det er en krankgevindsopskærer der skal til som ikke lige er så almindelig. Så  satte jeg en ny krankboks i fra Temu  -den (krankboksen)  er allerede gået i stykker i lejet igen (altsa i selve leje pga slid efter nogle uger) -det gik fint med at skrue den i gevindet efter kranken var blevet skåret op igen.    -Jeg har stadig den anden nye krankboks jeg (åbenbart skruede forkert i)  -jeg vil måske prøve at sætte den i igen nu hvor krankboksen er skåret op igen  -spørgsmålet er om den vil gå i nu eller om den er for skadet efter at jeg skruede den forkert i sidst ?

Tror ikek du skal regne med produktr fr< TEMo er lavet efter uropisk e kvalitetsstandarderne. EN krankboks fra shimano koster alligevel kun et par 100 kr. og skulel gerne holde mindst et årti i det danske vejr

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis