Skære krankboks gevind op ?

Jeg er kommet til at skade gevindet da jeg skruede den lille i i højre side og den lange i i venstre side (det skulle vist ha været omvendt). Den lille skruede fint hele vejen i, men den lange blev meget stram efter ca. 4-5 omgange, men indtil da gik det fint. Jeg forstår ikke hvordan jeg fint kunne skrue den lange i hele 5 omgange ? Synes ikke gevindet ser særligt medtaget ud så jeg forstår ikke hvorfor det ikke lod sig gøre. Jeg har set man kan leje/købe snittapsæt til gevindet i stellet, men hvordan får jeg krankboks gevindet skåret op igen ?  

Tak   
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt svært at se på dit billede. Men det plejer at være højre gevind i en side og venstre i den anden. du har sikkert fået byttet om på dem. hvis du renser gevindet godt så skulle det ikke være umuligt at samle det igen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du vitterlig har ødelagt gevindet i stellet, så kør til cykelhandleren og få det lavet. En snittap til det gevind koster mere end cyklen.

Selvbygger med stort S. 
Kovas, tak, jeg har prøvet men den lange blev mega stram efter 4 omgange så gevindet må være munket  efter at jeg koom til at bytte om på dem    shit happens  -
Superdiy, ja, det er nok det jeg ender med at gøre   
Har du prøvet at vende krankboxen rigtigt og så skrue den i/på ?
Annonce
Når du får det fikset og samler det rigtigt så vær forsigtig. Får man kan let komem til at cross-threade

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Thomas-  ja det prøvede jeg hvor den blev helt stram efter ca. 4 omgange så jeg tror jeg er kommet til at munke gevindet deværre  - 
buller27, ja, det fandt jeg ud af  
Satte en krankboks på datterens cykel i weekenden, den kostede ikke mere end 70 kr. i biltema. Kvaliteten ved jeg intet om. Men den smuttede fint i ved at fingerspænde den og de sidste par rynker med speciel værktøjet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Man starter med den lange.... som er kæde siden....

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis