Tilslutning af nyt komfur - er 230v tilstrækkeligt?

Hej alle,

Det er ikke fordi jeg har specielt stor viden indenfor dette.. Så forsøger mig herinde :-) Jeg har søgt en hel del på emnet, uden rigtigt at finde et brugbart svar. Der lader til at være delte meninger. Sagen er den at vi har købt et gammelt hus. I køkkenet er der ingen stærkstrømsinstallation, udelukkende almindelige kontakter (230v). Der har det gamle komfur været tilsluttet, det har tilsyneladende fungeret OK - uden at vide det med sikkerhed. Kan det nye komfur tilsluttes på samme måde, eller skal vi have en elektriker ud for at få lavet installation til stærkstrøm? Som jeg forstår det, mener nogen at der ikke skulle være tilstrækkeligt strøm til at køre ovn, samt flere kogeplader samtidig på 230v, den situation vil vi jo helst ikke stå i senere hen.

Det drejer sig om et Voss VKK60002HV keramisk komfur.

I salgsteksten står følgende;

Elementspænding, V    230
Tilslutningseffekt, W    10000

I manualen kan jeg kun finde dette;

Elektrisk installation
Dette produkt er hverken forsynet med
stik eller strømledning ved levering
Anvendelige kabeltyper til forskellige
faser:
Fase Mindste kabelstørrelse
1 3x6,0 mm²
3 med neutral 5x1,5 mm²
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej alle, Det er ikke fordi jeg har specielt stor... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var også den sidste 3 fasede gruppe med max 10A jeg mente. Men der kan jo være fejl i opmærkningen af tavlen

Det avr så lidt. Vend gerne tilbage hvis du får lavet noget der kan hjælpe andre i samme situation :-)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis