Shrinking tube, til usb??

Hej..

Jeg har et problem med et headset, som jeg håber i kan hjælpe med:)
Det er et usb headset og så længe kablet i usb enden er helt strakt er der ikke nogen problemer med forbindelsen.. Men så snart det bukker bare en smule forsvinder forbindelsen:(
Jeg har kigget på at skifte stikket, men det virker svært.. Så jeg har kigget på en anden løsning:.. Jeg tænker om det er muligt at bruge noget der hedder shrinking tube?? Tænker at jeg vil sætte det ud over usb-stikket og ned at ledningen. Men mit spørgsmål er nu.. Kan man få store nok tubes til at de kan komme ned over et usb-a stik?? Og er disse tubes bløde? Ville de kunne holde ledningen på plads??

Håber i kan hjæple.:)
Tak!
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skal du ikke bruge for meget krudt på et kabel, som  er knækket i lederne. 
Et nyt koster ml. 10 og 70 kr, afh. indkøbs sted. Hvis det er krympeflex du mener, findes det i mange afskygninger, men stort set alle bliver stive efter opvarmning. En flex der er stor nok til stikket , vil ikke krympe nok på ledningen efterfølgende. Så er man ude i cowboy trick, der sjældent holder særligt længe - beklager.

Krympeflex krymper ca. 3 gange. Er det et usb-c kan den måske lade sig gøre. Men ​hvis det skal ud over usb-a ​kan det ikke krympe nok. 
Men ja, skift i stedet kablet. Det andet ​holder alligevel ikke i længden.
cdp skrev den 04-08-2025 18:58:26

Nu skal du ikke bruge for meget krudt på et kabel, som  er knækket i lederne. 
Et nyt koster ml. 10 og 70 kr, afh. indkøbs sted. Hvis det er krympeflex du mener, findes det i mange afskygninger, men stort set alle bliver stive efter opvarmning. En flex der er stor nok til stikket , vil ikke krympe nok på ledningen efterfølgende. Så er man ude i cowboy trick, der sjældent holder særligt længe - beklager.

Nu går du ud fra at der er stik i begge ender hvilket jeg er usikker på.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Som en tidsbegrænset løsning kan du omvikle skadesstedet med et par omgange isolerbånd eller anden tilsvarende tape. Det holder dog ikke evigt.
Hej igen, tak for svar..
Jeg fik vist ikke fået forklaret ordentligt:) Det er et usb-a i den ene ende.. Den anden er oppe i headsettet og sidder fast..
Ledningen er ikke blottet. Men når der er en lille bøjning på ved usb enden, forsvinder lyden.. Så jeg leder efter noget der kan fiksere ledningen så den ikke bøjer.. Derfor tænkte jeg krympeflex?
Men har i andre ideer?
Tak! 
Annonce
MattiB skrev den 04-08-2025 22:28:44

Hej igen, tak for svar..
Jeg fik vist ikke fået forklaret ordentligt:) Det er et usb-a i den ene ende.. Den anden er oppe i headsettet og sidder fast..
Ledningen er ikke blottet. Men når der er en lille bøjning på ved usb enden, forsvinder lyden.. Så jeg leder efter noget der kan fiksere ledningen så den ikke bøjer.. Derfor tænkte jeg krympeflex?
Men har i andre ideer?
Tak! 
Tænkte jeg nok.
Overvej seriøst udskiftning af ledning ved at demontere/montere ny i headsettet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du kan ikke få krympefleks, der kan krympe både på USB stikket og ledningen på samme tid. Så løsningen er en ny ledning eller hovedtelefon.

fase
Det er lige før at gaffa tape kan stive det af alene, men hvis du lægger et stk ståltråd sammen med så vil jeg trå at det virker. Da det som andre skriver ikke vil vare evigt så sker der jo ikke noget ved at prøve. Er det til at skille hovedtelefonerne ad? Et billede kunne hjælpe. du kan også få noget selvvulkaniserende tape, men jeg tror ikke det duer på så tyndt et kabel

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har set en video, hvor man flækker en krympeflex (i passende størrelser, monterer på ledningen og varmer bagefter. Da jeg selv skulle forsøge, gik det ikke så godt - men du har måske mere held?

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 05-08-2025 10:46:39

Jeg har set en video, hvor man flækker en krympeflex (i passende størrelser, monterer på ledningen og varmer bagefter. Da jeg selv skulle forsøge, gik det ikke så godt - men du har måske mere held?

Det kræver en speciel krympeflex for at kunne bruge flækket  krympeflekx. Det er udformet med en form for lynlås.

fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis