Er muligt at fjerne rammen fra min lampeudtag?

Jeg er ved at montere en række væghængte lamper, men har udfordringer med at få det til at se pænt ud. Ideelt vil jeg gerne montere lampen, så den sidder ovenpå lampeudtaget og klods op ad væggen. Som i kan se på vedhæftede billede, kan jeg dog ikke det, da lampeudtag-stikskontakten sidder i vejen.

Mine spørgsmål:
- Er det muligt at fjerne den hvide ramme, rundt om stikkontakten, så jeg kan få lampen tættere på væggen?
- Må man (og er overhovedet muligt) at fjerne hele lampeudtaget (den grå del) og så montere lampen uden et lampeudtag? På den måde undgå jeg at lampen sidder forskudt fra væggen.

/Christian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
- Er det muligt at fjerne den hvide ramme, rundt om stikkontakten, så jeg kan få lampen tættere på væggen?
-> Ja - men det er ikke lovligt da man så kan komem til at røre ved ting der er strømførende. Og det fjerne kune nogle få mm

- Må man (og er overhovedet muligt) at fjerne hele lampeudtaget (den grå del) og så montere lampen uden et lampeudtag? På den måde undgå jeg at lampen sidder forskudt fra væggen
-> Ja det kan man godt. Men det kræver en elektriker da man ikke selv må arbejde med den faste el-installation. Og det er ikek sikekrt lampen er godkendt til at sidde tilsluttet fast installation (ud fra fabrikantens anvisninger)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
For at kunne give dig et rimeligt svar, er du nødt til at vise et billede af lampen set bagfra, så det er muligt at se tilslutningen.

fase
Tak for foreløbige svar!

Jeg har taget et billede at bagsiden af lampen: https://share.icloud.com/photos/031NzbOfhDkcu04plKYcvE94w
Den lampe vil kræve, at du fjerner lampeudtaget og tilslutter direkte til installationen. Lampeudtaget fjernes ved at løsne de to skruer i kanten af udtaget.

fase
Mangler der ikke noget til den bagplade? Eller er det fra noget der er fra en lampe, der er skilt ad?  

Det er ikke normalt at to ubeskyttede terminaler stikker ud på den måde. Det ligner at de stikker længere ud end bagpladen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis