Billeder i HEIC

Hej
Alle de billeder jeg flyttede fra telefonen til pc-en er nu i HEIC og det viser sig så at LDS ikke kan håndtere dem. Er det noget som kan ændres? Efter sigende er billeder i HEIC  bedre i farvedybde og fylder mindre. Typisk er mine billeder i jpg på 3.5Mb i Heic er de på 1,2MB

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På min telefon Samsung, slå du det til/fra  "Kameraindstilling".
Hej Jhb
Tak for svar. Ja men nu er alle billederne jo  gemt i Heic,så hvad gør jeg der. Men jeg kan self skifte til jpg, men det er da en fordel hvis LDS kunne læse Heic da de fylder væsentlig mindre.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Ja, Apple skaber mange problemer.

Næsten ethvert billedprogram kan ændre formatet. Du kan også lave dem mindre. Billeder på 300-400 kB er normalt rigeligt fine til en webside. Der er ingen grund til at uploade billeder på mere end 1 MB.

Hvis du er fræk, omdøber du blot dine .heic billeder til .jpg. De fleste browsere viser billeder ud fra hvad der står i headeren ikke ud fra filtypen. Men du skal ikke regne med at alle kan se billederne.

WEBP er den almindelige anvendte højt komprimerede standard for billeder på nettet. HEIC er stort set kun brugt af Apple, og bør egentligt ikke bruges på nettet. 

Så har jeg misforstået dit spørgsmål. 
Det er Allan (Administratoren), du skal kontakte, for at få dit ønske opfyldt, det kan vi som alm. bruger ikke hjælpe med. 
Hej.
Jeg ved ikke ret meget om disse ting. Men det som genere mig er at det er så omstændeligt at lave ting om fra det ene til de andet. Før da jeg tog billeder med et "rigtigt" kamera var det ment at ta sd-kortet ud ogsætte i pcen og uploade til LDS. Så overtog telefonen det med billeder og her er det ikke særligt sjovt at ta sd-kortet ud. da det kræver at man slukker telefonen og tager både sim og sd-kort ud osv osv så der begyndte jeg at uploade direkte fra telefonen og så skrive længere tekster på pc. Det er så der jeg står nu og det er bare sådan noget jeg ikke gider. Lave en mappe på pc kopiere fra tlf til mappe uploade til lds.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Jeg troede osse at Allan læste spørgsmål i stillet i om LDS.  je-ns har lige haft et spørgsmål om billeder her i om LDs som Allan svarede på er der andre måder at kontakte ham på? bortset fra en pm?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
du bruger bare denne hjemmeside så er det klaret https://www.cleverpdf.com/da/heic-to-jpg 
Spørgsmålet er stillet det rigtige sted. Man kan blot ikke forvente at Allan står på spring til at svare eller ændre kode. 
GodeVen skrev den 29-07-2025 12:09:30

Spørgsmålet er stillet det rigtige sted. Man kan blot ikke forvente at Allan står på spring til at svare eller ændre kode. 

Det har jeg heller ikke forventet, men det starter vel med at man spørger? Ellers kan han jo ikke vide hvad der ønskes.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
pml36 skrev den 29-07-2025 12:09:09

du bruger bare denne hjemmeside så er det klaret https://www.cleverpdf.com/da/heic-to-jpg 

Problemet er bare at jeg er ikke clever nok. 

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind