hvordan fjerner jeg spartelmasse fra et dørhåndtags-hul?

Jeg vil gerne genetablere en dør, der var blevet blændet af lejlighedens tidligere ejere. Jeg er nået dertil, hvor jeg skal sætte dørhåndtag på og opdager nu, at hullet til det på den ene side er fyldt op med en hvid masse - måske spartelmasse eller polyfylla, så jeg ikke kan få håndtagspinden igennem. Er der nogen måde jeg kan fjerne massen på?

1000 tak!

Vh den klodsede
Jeg vil gerne genetablere en dør, der var blevet... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver nok lidt op ad bakke at rense låsekassen, da den allerede er fjernet og hullet udfyldt med noget andet. 
Rantzau: Den del er der så tvivl da tråd starter d. 27/7 kl. 9,34 giver udtryk for om han har misforstået det.

Ah på den måde låsekasse :-) Jo det er så netop den, som er blevet fyldt ud. Jeg tænkte på nøglehul nedenunder 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja, der er ingen låsekasse. 

... og senere:

1000 tak for råd. Det lykkedes mig at skrabe og banke det ud med en skruetrækker :-)

Trådstarter har tilsyneladende fået løst sit problem. 
Ja, der er hul igennem. Det er derfor jeg anbefaler at tage låsekassen ud og få den renset ordentligt. Rester af spartelmasse er ikke godt for en låsekasse. ​
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også