Hej alle,
Vi går med tanken om at forbedre et allerede eksisterende skur, som hænger sammen med vores carport. Carporten fungerer egentlig fint, men skal have nyt tag med trapezplader i plast.
Skuret er bygget op med stolper og en yderbeklædning i træ, som er i god stand. Taget består af reglar med 60 cm mellemrum og trapezplader – både i plast og metal. Plastpladerne skal udskiftes, men vi vil gerne beholde dem i metal.
Mine spørgsmål er:- Skal der laves en særlig overgang mellem plast- og metalpladerne for det bedste og mest tætte resultat?
- Jeg har en rulle tagpap – giver det mening at lægge den over reglarne, før de nye plastplader kommer på?
- Lige nu stopper reglarne der, hvor skuret slutter, men vi overvejer at forlænge dem, så taget går længere ud – både for at skærme mod vinden og for at beskytte den dør med lås, vi vil sætte i. Giver det mening?
Indvendig isolering og opbygning:Vi har talt om at isolere indefra:
- Først vindspærre
- Så EPS-isolering
- Til sidst krydsfiner som afslutning på indersiden
Jeg har fundet et billede fra Bolius, der viser idéen.
Men hvad skal man være opmærksom på?
Skuret bliver ikke opvarmet, så kan det overhovedet betale sig – eller vil det give fugtproblemer?
Jeg tænker, der under alle omstændigheder skal være en form for ventilation.
Andre detaljer:- Vi vil gerne sætte en udhusdør i, som kan låses.
- Gulvet er i dag bare fliser. Vi har overvejet flydespartel, men det er ikke besluttet endnu – så gode råd modtages meget gerne!
Formål med skuret:Det skal bruges til opbevaring af:
- Opbevaring af værktøj og gerne el værktøj
- Plastikkasser med havehynder og campingudstyr
- Rengøringsartikler og drikkevarer – altså som et lille lager
Vi har ikke den store erfaring med den slags projekter, men hænderne er godt skruet på – så bær over med os, hvis idéen er helt skæv 😅