Slibepapir til Bosch PSM PRIMO

Hej. Jeg har været hele Fredericia rundt for at finde det rigtige slibepapir til min trekantsliber uden at finde papir der var som hullerne på min sliber.
Så spurgte jeg hos Bosch kundeservice og fik dette link
https://www.homeshop.dk/bosch-tilbehor/bosch-slibebladadsaet-bosch-psm-10-stk-gl---2609256a67?srsltid=AfmBOoqZmKeF93Qm4oLPl4ztvMTPpQUzl1xvNtHSZfnL34rOZv2iBMa-
Der er hullerne jo dlet ikke samme steder som på sliberen.
I min naivitet troede jeg at hullerne havde noget med udsugningen af slibestøv at gøre.🥴🫣🤷🏻‍♀️.
Nu bruger jeg så bare det papir jeg købte hos Biltema.
Er der nogen der ved, hvad hullerne på sålen gør godt for, bortset fra at give adgang til skruerne ?

Når lysten driver værket
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kanmandet skrev den 18-07-2025 17:31:38

Hej. Jeg har været hele Fredericia rundt for at finde det rigtige slibepapir til min trekantsliber uden at finde papir der var som hullerne på min sliber.
Så spurgte jeg hos Bosch kundeservice og fik dette link
https://www.homeshop.dk/bosch-tilbehor/bosch-slibebladadsaet-bosch-psm-10-stk-gl---2609256a67?srsltid=AfmBOoqZmKeF93Qm4oLPl4ztvMTPpQUzl1xvNtHSZfnL34rOZv2iBMa-
Der er hullerne jo dlet ikke samme steder som på sliberen.
I min naivitet troede jeg at hullerne havde noget med udsugningen af slibestøv at gøre.🥴🫣🤷🏻‍♀️.
Nu bruger jeg så bare det papir jeg købte hos Biltema.
Er der nogen der ved, hvad hullerne på sålen gør godt for, bortset fra at give adgang til skruerne ?

Det burde være til støv, så mærkeligt de linker til de forkerte 

Hullerne er beregnet til opsugning af støv. Dewalt slibeskiver passer til din Bosch maskine. Skiverne er stive med et tykt filtlag der bider godt til velcro sålen.

Dewalt slibeskiver forhandles bl.a. hos Stark. Om de også findes hos Stark i Fredericia kan jeg ikke svare på.
Tak for svaret. Jeg prøver hos Stark, men holder lige Kundeservice hos Bosch i ørerne.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Har du prøvet hos Harald?
De sælger i hvert fald maskinen.   Link til HN
Umiddelbart ligner de her til Festool jo meget godt, men jo ikke ligefrem billige.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
je_ns skrev den 19-07-2025 00:50:34

Umiddelbart ligner de her til Festool jo meget godt, men jo ikke ligefrem billige.

Synes du virkelig det.

De fire i bunder danner omvendt kurve, den i toppen mangler og de tre i hver side med ens afstand på papiret kan jeg ikke genkende på sålen😇

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har googlet brugsanvisningen til sliberen og der står at man skal sætte papiret præcis over hullerne for at få indsugning sf støv til at virke.  Ingen af de nævnte papirer opfylder  kravet tilnærmelsesvis.
Ja HN og Bauhaus sælger maskinen, men ikke papiret.
Ingeborg

Når lysten driver værket
JohnLarsen skrev den 19-07-2025 08:33:11

je_ns skrev den 19-07-2025 00:50:34

Synes du virkelig det.

De fire i bunder danner omvendt kurve, den i toppen mangler og de tre i hver side med ens afstand på papiret kan jeg ikke genkende på sålen😇

Som jeg ser det er nogle af hullerne skruehuller, og derfor nok ikke til udsugning..

Kanmandet skrev den 19-07-2025 09:46:41

Jeg har googlet brugsanvisningen til sliberen og der står at man skal sætte papiret præcis over hullerne for at få indsugning sf støv til at virke.  Ingen af de nævnte papirer opfylder  kravet tilnærmelsesvis.
Ja HN og Bauhaus sælger maskinen, men ikke papiret.
Ingeborg

Måske du kan klippe dem ud af nogle ø 150 mm slibeskiver uden huller, og så lave hullerne med en hugpibe.

Det har jeg før brugt til en maskine med anderledes placering af hullerne, nemmest hvis man har et gammelt stykke sandpapir, man kan bruge som model.

Det tyder jo på Bosch har ændret placeringen af hullerne i slibesålen, siden du har købt din maskine.

@Je_ns. Tak for svaret. Det var også min tanke i første omgang, men der er jo ingen huller på det viste papir i linket der kan passe til de nederste huller. Jeg ikke vurdere, hvordan de passer til de øverste huller.

Når lysten driver værket
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis