Murværk i skel i nabos vildmarks have

Købte i December 2024 et hus, hvor gavlen er i skel til nabo, og en 3 meter høj mur på begge sider af huset gør adgang lidt bøvlet, især fordi nabo ikke taler dansk og har en hund der ikke just byder mig venligt indenfor.

Jeg er i dialog med naboen om beplantningen på både mur og gavl, men er lidt nervøs for om jeg har travlt i forhold til de skader der jvfr billeder tydeligvis er på stenene, huset er bygget i gasbeton i 1957, så formoder ar stenene en gang har haft kosmetisk betydning.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vekommen på siden.
Hvad er spørgsmålet?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John.

Spørgsmålet er, hvilken betydning har de skader som ses på murværk, der er gasbeton bag de røde sten.

Er det noget jeg SKAL håndtere nu, eller?
Velkommen på siden 
Det vil helt sikkert være godt at få fyldt de manglende fuger, inden vinter.

På længere sigt kan muren få frostskader, med så åbne fuger..

Vi prøver igen, i morgen --
og få den beplantning slået ned hurtigst muligt
det er det aller værste til at ødelægge muren
Ja, de defekter der ses ligner amatørreparationer af skader.
Som der nævnes, få fjernet bevoksningen så du kan få et overblik, der kan gemme sig yderligere skader bagved planterne.
Jeg ville nok få en en murer til at vurdere skaderne(han banker muligvis nogle sten ned for at vurdere).
Er der lavet tilstandsrapport hhv tegnet ejerskifteforsikring ved overtagelsen?
Hvis ja, hvad siger rapporten? Og måske får du allerede nu brug for forsikringen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nu er det langt fra sikkert at muren ser sådan ud pga beplantning, nok nærmere mangelfuld vedligehold plus nul udhæng i gavlen. Bygerfa har et erfaringsblad hvor de har undersøgt sagen nærmere.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis