Udvide terrasseareal - Gravet for dybt?

Hej alle,

Stod overfor at skulle udvide vores nuværende fliseterrasse med ca. 30 kvm. Men jeg tror måske jeg er kommet til at give den lidt for meget gas med rugbrødsmotoren. Eksisterende terrasse (36 år gammel) er lagt i ca 15 cm brolæggergrus - jeg er ca. i 25-30 cm dybde i det areal som udvides.
Burde jeg fylde op med 15 cm stabilgrus og dernæst 10 cm sand/brolæggergrus i det areal jeg har udvidet eller er det ok at fylde op kun med sand/brolæggergrus.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville være fint med 15 cm stabilgrus, og derefter 10 cm brolæggersand.
Går ud fra du bruger en pladevibrator...

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens,
Det var umiddelbart også min tanke - og selvfølgelig komprimerer jeg det godt.
Hvad er årsagen til at man igrunden ikke kan fylde op med bare sand når det er en terrasse?

Jeg har dog konstateret at faldet fra huset kun kan etableres med 4 - 4.5 cm på en 6 meters strækning - ellers ender den yderste flise 1 cm under græsset. Ved det fald har jeg 12 cm overkant flise op til første skift ved sokkel.
Tror I dette vil skabe problemer?
Mener at have læst at der i dag er anbefaling om minimum 15 cm fri sokkelhøjde - dog skal det nævnes at jeg har ca. 70 cm udhæng på huset (huset er fra 78)
Du får en anmærkning i evt. tilstandsrapport hvis der er under 10 cm op til 1. skifte .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også