Hjælp til afbryder

Det er simpelt.. Lampen lyser og kan ikke slukkes på afbryderen.

Alt oppe under lampeudhænget ser rigtigt ud.
Men er der nogen der kan fortælle mig, om dette er korrekt eller om det kræver en ny afbryder. 
Det er simpelt.. Lampen lyser og kan ikke slukkes... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lampeudtaget kan ikke skiftes til et nyere, og hvad er der i vejen med det viste udtag? At det er lavet som en GDS løsning og ikke nødvendigvis monteret korrekt viser bare, at den der har lavet lampeudtaget ikke har været inde i reglerne. Det er ikke til at se om der er en dåse bag udtaget, men der skulle være en afstandsring. Afdækning over de klemmer, der ikke bruges, er ikke nødvendige.

fase
S. Fabrin skrev den 26-06-2025 13:05:01

Lampeudtaget kan ikke skiftes til et nyere, og hvad er der i vejen med det viste udtag? At det er lavet som en GDS løsning og ikke nødvendigvis monteret korrekt viser bare, at den der har lavet lampeudtaget ikke har været inde i reglerne. Det er ikke til at se om der er en dåse bag udtaget, men der skulle være en afstandsring. Afdækning over de klemmer, der ikke bruges, er ikke nødvendige.

Ved ikke om der er noget i vejen med det. For for at mitigere muligheden for at tilslutte ting der ikke virker og grundet nyere regler så har nyere lampeudtag små afdækninger så man ikek kommer til at tilslutte forkert uden lys i lampen.
Nødvendigt nej, men det var også blot et forslag.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Afdækningen kunne også være der for ikke at få stød. 

fase
@SanneMP
Jeg glemte at skrive velkommen til Lav Det Selv. Det er meget typisk at der kommer flere forslag og ofte går diskussionerne ud på et sidespor. Jeg håbe du har fået det til at virke.

Da jeg fik på fornemmelsen at det virkede forvirrende, at jeg gav to løsningsmuligheder.
Skrev jeg at du blot kunne flytte den sorte over i M2 og bruge N og M2 til lampen. Det vil virke selvom det ikke er en traditionel forbindelse. Det er ikke lovligt at bruge jordklemmen til at få strøm til lampen, derfor foreslog jeg dig at flytte den.   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis