Hvad er der sket med Lav-Det-Selv?

Hvorfor stiller så mange spørgsmål uden at melde tilbage om svaret var brugbart? 

Sjældent har jeg oplevet en så stor disrespekt på nettet. Uden at gå i detaljer, er der altid den samme lille håndfuld bidragyder der kommer med konstruktive forslag. Vi er måske enige, men bidraget bidrager mig altid til at få en større indsigt.

Måske er tidspunktet kommet til at ligegyldigheder ignoreres og LDS løftes til et højere niveau?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se problemet. Det er fint med feedback, men de mange fortællinger om hvad andre har gjort i tilsvarede situationer, er mindst lige så gode.

Hejsa Rantzau

Har kun kigget med i et par år, så har ikke den samme historik som dig. 

Kan godt genkende at man har brugt tid på at svare og så er der lidt radiotavshed fra OP. For mig handler det primært om at man som OP lige giver en melding tilbage på hvad man endte med at gøre, hvordan det virkede, erfaringer til andre etc. Jeg tror ikke der ligger nogen ond vilje bag, blot at man som OP er videre i sit projekt og så glemmer lige at få bidraget tilbage i forummet. 

Måske man kunne tilføje en reminder efter fx. 2-3 måneder som minder OP om at give en tilbagemelding?

I forhold til hvad man ellers kan opleve på nettet, syntes jeg tonen på LDS er ganske god og konstruktiv. Og jeg er sikker på at det som skriver herinde har stor respekt for og glæde af den vejleding og opbakning som man kan få herinde. Der mangler måske lige anerkendelsen til jer ganske få % som laver 99% af arbejdet...

Mads

Det er ikke et problem for mig, men for mig er det vigtigere med den gode sobre tone her i fora.  Samt vi har en dygtig admin, som holder os i ørerne. 

Når man sammenligner med Facebook, er det jo ren fornøjelse at være herinde. 

Vi prøver igen, i morgen --
Det har været et "problem" i rigtigt mange år.
Folk opretter sig, stiller et spørgsmål, får måske et svar og så er de videre...
Der er nogen der tror at LDS består af et "panel" af eksperter man kan skrive til og få et svar. Ikke at LDS er lavet for (som navnet ellers siger) lav-det-selv'ere der bare deler viden og erfaringer.
Jeg tror det er nettets forbandelse, man søger og finder man ikke svaret på første sige på Google, ja så findes svaret ikke og har aldrig været beskrevet i verdenshistorien  

Jeg har også prøvet at opfordre til at bruge søgefunktionen i stedet for ukritisk at stille det samme spørgsmål igen og igen. Der er tråde der går igen år efter år, efter år efter år....

Så er det jo op til den enkelte om man vil skrive et svar eller bare forbigå det i tavshed.
Jeg havde en kæphest i lang tid omkring det at støbe træstolper ned. Det er åbenbart blevet almindeligt at hælde beton i huller i stedet for at grave hullet dybere og bruge en længere stolpe... Men jeg har indset at jeg kæmper mod reklamens magt hvor der sælges stolpebeton, som derfor er nød til at være "sandheden".
De tråde der måtte dukke op med den slags spørgsmål vælger jeg så at lade være med at svare på, og i stedet godte mig ved tanken om alle de mennesker der om kort tid skal i gang med at grave store betonklumper op af jorden, når deres stolper er rådnet op   

Når det så er sagt så er jeg også glad for tonen her, som netop er positiv og vi har det hyggeligt indbyrdes.
Så stor ros til Allan for at give os dette forum.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg ser nu heller ikke den store forandring det er vist nogenlunde som det har været i mange år med feedback. 
Det er også den gode tone der holder mig på siden. Er der nogen der der kommer med sure opstød, så bliver de ignoreret herfra, ligesom de tråde der bliver ved i en uendelighed, så der er en hel roman at gå igennem for at fiske nogen problem stillinger. Ligeledes er der også nogen der har for vane at gennem kopiere tidligere svar i tråden. Det kan få mig til at stå af, jeg er ikke så fatsvag at teksten skal læses flere gange for at det siver ind. 
Her i min pensions alder har jeg nok gjort det til min hobby at gøre folk glade, bl.a. med vennetjenester. Det er så også motivet til at fortsætte her på siden. Det er så kun inden for el- byggeri og lidt hvidevarer jeg bringer lidt viden på banen. Når der er noget med bil, båd, traktor symaskiner møbler osv. synes jeg ikke at jeg har nok viden at bidrage med. Derfor holder jeg mig tilbage der. Det er der vist nogen der kunne lære noget af. 
Jeg kan ikke sammenligne med facebook, eller andre steder da det ikke er steder hvor færdes.
Konen er så på der og jeg ser da nogen gange de ligegyldigheder der florerer der. 
PinkHenrik: Din stolpe teori fører jeg skam videre når det er på programmet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Der har altid været en god tone her på LDS, så det er ikke det der er problemet:

Problemet er at der stilles spørgsmål, hvor der kommer mange løsningsforslag. Det er styrken, da ethvert problem kan løses på flere måder.

Ulempen er, at der ikke meldes tilbage hvad der virkede. Der er jo en risiko/chance for at alle dem der svarede kunne blive klogere. 
Jeg er godt klar over din problem stilling. Jeg synes ikke det har ændret sig over årene. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
I den bedste verden ville folk selvfølgelig vende tilbage. Men jeg tror desværre at du kommer til at lede længe efter det 
Der er enkelte der vender tilbage (nogle efter vi faste brugere trykker dem lidt) med hvad de gjorde i situationen, men der er ligeså mange der bare er videre, for de fik jo løst deres problem og så er alt jo fint.

Jeg så en trådstarter der ledte efter et eller andet beslag, og nogle der kom med forslag til ham. Han lukkede tråden ved at skrive: Jeg har fundet det.
Jeg skrev så i tråden, at det jo kunne være rart at vide hvor han havde fundet det og hvad løsningen blev, da andre senere kunne stå med samme problem som ham.  
Han skrev så efterfølgende til mig "privat" og undskyldte, for han havde overhovedet tænkt den tanke at andre kunne stå i samme situation, men at han bare var glad for at "vi" havde løst hans problem. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg melder mig lidt i koret af dem der er lidt træt af "døgnfluer" der har verdens mest presserende problem men aldrig selv vender tilbage. Er til tider begyndt at screene lidt ift spørgers anciennitet før jeg har lyst til at bidrage.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 07-08-2025 14:09:45

Jeg melder mig lidt i koret af dem der er lidt træt af "døgnfluer" der har verdens mest presserende problem men aldrig selv vender tilbage. Er til tider begyndt at screene lidt ift spørgers anciennitet før jeg har lyst til at bidrage.

/BOFH 

Det kunne løses med eks “min 5-10 indlæg før mulighed for at oprette egen tråd” eller flere, veldefinerede underfora, så man undgå de mange ens spørgsmål. 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis