Hvad er der sket med Lav-Det-Selv?

Hvorfor stiller så mange spørgsmål uden at melde tilbage om svaret var brugbart? 

Sjældent har jeg oplevet en så stor disrespekt på nettet. Uden at gå i detaljer, er der altid den samme lille håndfuld bidragyder der kommer med konstruktive forslag. Vi er måske enige, men bidraget bidrager mig altid til at få en større indsigt.

Måske er tidspunktet kommet til at ligegyldigheder ignoreres og LDS løftes til et højere niveau?
Hvorfor stiller så mange spørgsmål uden at melde... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes, at I laver problemer ud af det hele. 
HrT skrev den 07-08-2025 14:14:52

Det kunne løses med eks “min 5-10 indlæg før mulighed for at oprette egen tråd” eller flere, veldefinerede underfora, så man undgå de mange ens spørgsmål. 

Ja eller mere drastisk at folk skal bidrage før de kan oprette tråde. Det vil helt sikkert eliminere de fleste af de bots og firmareklamer der popper op fra tid til anden, men det vil stride imod sitets ånd mht at være imødekommende og tilgængeligt for alle.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ville svare men opdager at jeg har givet min mening til kende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror, at det delvist kunne løse problemet, hvis der sendes en email-notifikation til trådstarter f.eks. 1 uge efter det sidste indlæg i tråden. I mange tilfælde glemmer folk bare at vende tilbage, men en påmindelse med en nem måde at skrive en opdatering, vil sikkert hjælpe.

Vi har mange brugere der besøger LDS, læser indlæg og endelig beslutter at oprette en profil, for at kunne stille deres første spørgsmål, dvs. deres første interaktion er en ny tråd. Det skal der være plads til og heldigvis bliver mange af dem jo hængende og ender som deltagende stambrugere.

Mvh. AllanE
Enig, nudging kaldes det vidst nok 😀

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis