Ohøj
Jeg står og overvejer at skulle bygge et nyt hus, men er i tvivl om hvordan byggekote evt påvirkes hvis man laver terrænregulering.
På grunden må der jvf lokalplanen terrærreguleres 0.5m indtil 1m fra skel. Jeg kunne godt tænke mig at hæve til max højde, da det skråner lidt og vejen ligger højt. Så her kommer spørgsmålet.
Gælder terrænreguleringen kun for "have"/ "grunden udenom huset" eller må man også hæve huset tilsvarende? (Altså terrænregulere under huset)
Sagt på en anden måde.
Når byggekoten/sokkelkote, som kommunen er kommet med er sat til 19.5m (regnet som et gennemsnit af de målinger der ligger i byggefeltet)
Må dette så hæves til 20m ved at der terrænregules de maximale 0.5m?
Takker 😀