Revne mellem vinduesrammen og væggen

Hej, Jeg opdagede, at der er en revne mellem vinduesrammen og væggen i et værelse, hvilket medfører, at der trænger kold luft ind i værelset. (Se billede). Jeg vil meget gerne høre om jeg selv kan løse problemet og hvordan? Hvis det skal være en håndværker der udfører, hvem skal jeg kontakte? En murer eller en tømmer?

Tak på forhånd. 

Hej, Jeg opdagede, at der er en revne mellem... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Bare brug acrylfuge mellem gerigt og væg hvis mellemrummet ikke er større end de 2-3 mm

Tak for svaret. 

Er der noget udstyr jeg skal bruge til at akrylfuge kan presses ind i mellem?
kkimm skrev den 26-06-2025 09:36:41

Bare brug acrylfuge mellem gerigt og væg hvis mellemrummet ikke er større end de 2-3 mm

Tak for svaret. 

En fugepistol. Så du skal bare lægge en “pølse” i revnen og så glatter du den ud med din finger så den lukker mellem væg og gerigt.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Er det ikke bare et meget mærkeligt vindue du har, hvis rammen er ligeså tyk som vinduspladen og står på den?

Det lyder mere som du skal ind til vinduet og se på om der er isolering og så fuge der.
Kan du ikke tage et billede af lysningen? 

Kaempekran skrev den 26-06-2025 10:33:02

kkimm skrev den 26-06-2025 09:36:41

Tak for svaret. 

En fugepistol. Så du skal bare lægge en “pølse” i revnen og så glatter du den ud med din finger så den lukker mellem væg og gerigt.

Tusinde tak!

kaffemand skrev den 26-06-2025 11:42:34

Er det ikke bare et meget mærkeligt vindue du har, hvis rammen er ligeså tyk som vinduspladen og står på den?

Det lyder mere som du skal ind til vinduet og se på om der er isolering og så fuge der.
Kan du ikke tage et billede af lysningen? 

Jeg prøver igen idag.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også