Placering af gulvvarmestyring

Hejsa,
Jeg er i tvivl om hvor det er bedst at placere gulvvarmestyring.

Vi har endnu ikke fået sat en VP op, men den kommer til at stå som afbilledet.

Er det bedst at placere gulvvarmestyring så tæt på den som muligt eller hvordan?

Det skal indtænkes allerede nu, da vi er ved at skulle støbe gulv og har i den forbindelse gulvvarmerør som skal forberedes til at koble på den fremtidige styring.

På forhånd tak.
Hejsa, Jeg er i tvivl om hvor det er bedst at... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Thomas_Mygind skrev den 06-06-2025 20:54:03

Hvis i vælger en mellemløsning - mellem en gennenstrømvarmeveksler og en 3 vejs-VP - så kan man måske få i pose og i sæk.
Hvis nu i bruger den forslåede pladevarmeveksler og kombinerer den med en 40 liter 3-6 kW EL-vandvarmer - så sparer I nogle tykke ledninger og en EL-installation som kræver mere end 25 A sikringer ude i vejen.
Hvis I kun har det normale 25A fra gravstenen - så overvej om I alligevel skal have en EL-vandvarmer i stedet - de fylder kun ca. ½ x ½ x ½ meter og kan let sidde ovenpå gulvvarmestyringen.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår. Hvad gør en 40 liter elvandvarmer? Og taler du om en varmtvandsbeholder på 40 liter?

Vi har nok ampere i gravstenen.

Den løsning vi har fået tilbudt virker meget fornuftig? Bekendte af vores har samme løsning i et 300 m2 hus og de er tilfredse.
Trådstarter skrev:
Tak for svaret. Vi får ikke en varmvandsbeholder, men en pladeveksler/elvandvarmer.Ved ikke om det ændrer noget?
Det tyder på at der skal være elvandvarmer så det er nok et spørgsmål om at der er tvivl om setup. 
Men det er jo irrelevant i forhold til dit spørgsmål. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis