Kære alle,
Jeg har brug for en sekond opinion.
Håndværkerfirma har lavet tilbygning. Generelt mange misforståelser undervejs og dårlig kommunikation. Og uprofessionel arbejde i fht taget som viste sig ikke kip da min tagdækker skulle brænde tagpap på - se billede. Det kom han omkring med flere timers arbejde.
Taget og sternebrædderne er lagt omkring 1. Februar,
I dag ser mine sternbrædder således ud. Se de 2 første billeder.
Håndværker vedkender sig ikke fuld ud skylden men begrunder det med vind og vejr. Vil give mig en “offergodtgørelse” på 5000 incl moms.
Udover det har han ikke gjort meget plads til udhængsbrædder og dette stykke stolpe der sidder midt i udhænget.
Da han var forbi og skulle tilskære i min tilbygningen i sidste uge ødelagde han min nye terrassedør. Den har han krediteret.
Jeg har talt med byg garanti og de anbefaler at jeg opretter en sag i byggeriets ankenævn.
Kan min håndværker begrunde mine skæve sternbrædder med vejrliget. Brædderne må have været sjask våde og hvis ansvar er det?
Jeg har også retshjælp hvis jeg lander i et blindgyde med byggeriets ankenævn og byg garanti. Mit problem er at det bliver svært at udbedre da taget er lagt,
Nogle erfaringer modtages 🙏
Mh Lise