PL-dåse gennembrudt af skrue

Jeg står med en række pl-dåser der er gennembrudt af en skue gennem siden. Sikkert for at fastgøre dåsen til forskalling. Hvordan lovliggøres det? Brug af brandfuge eller lignende som ved indmuringsdåser og tavler?
Jeg står med en række pl-dåser der er gennembrudt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
GodeVen skrev den 03-06-2025 13:43:12

Nu skal vi ikke lave problemerne større end de er. IP20 kapslingen bliver overholdt også med skruehuller, så længe hullerne er under 12 mm i diameter.

IP20 kan man kalde pillefinger-sikkert. Der ingen beskyttelse mod vand overhovedet.  

Det vil jo stadig få anmærkninger i rapporten - det er der OPs bekymring ligger så vidt jeg kan se.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Ja MÅSKE anmærkning. en skrue ses jo meget tydeligere end et hul efter en skrue. Og hvis resultatet af at fjerne skruen er en løs dåse så dur det jo heller ikke. 
Når nu det er lavet som det er, så er der 3 muligheder, hvor den sidste er markant dyrere end de 2 første. 
1. Lad det være og få den anmærkning i el rapport
2. fjerne skruen og du får sandsynligvis ingen anmærkning
3. Udskifte dåse og fastgør den nye dåse på den rigtige måde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
@buller27 Mit indlæg var mest henvendt til din bekymring. 
ev elmand skrev den 03-06-2025 14:05:38

Ja MÅSKE anmærkning. en skrue ses jo meget tydeligere end et hul efter en skrue. Og hvis resultatet af at fjerne skruen er en løs dåse så dur det jo heller ikke. 
Når nu det er lavet som det er, så er der 3 muligheder, hvor den sidste er markant dyrere end de 2 første. 
1. Lad det være og få den anmærkning i el rapport
2. fjerne skruen og du får sandsynligvis ingen anmærkning
3. Udskifte dåse og fastgør den nye dåse på den rigtige måde. 

Ja altså der kan jo kun kommenteres på hvad de ser. Nogle er meget grundige  - andre knap så grundige ifm. rapporten.

GodeVen skrev den 03-06-2025 14:06:06

@buller27 Mit indlæg var mest henvendt til din bekymring. 

Jeg har ingen bekymringer - det er ikke min bolig - men for for hensynet :-). Jeg nævner blot at det er mere kritisk ifm. en PL dåse end en indmuringsdåse af åbenlyse årsager. Så det må forventes at der er mere fokus på det ifm. rapporten.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis