Ombygning af isolering skur til beboelsse

Vi har overtaget hus, og har brug for lidt mere plads. Huset har et 30 m2 isoleret skur, som vi tænker er oplagt at lave til beboelse. Det er det sorte skur på billedet.
Vi har fået tilbud fra entreprenør på at rive skuret ned, støbe nyt fundament og opbygge beboelsesgodkendt for 880.000 kr. Vi tænker dog at kunne spare på at gøre det selv, evt. hvor vi selv styrer processen og evt. køber håndværkere undervej.
Gulvet er betonfundament, og taget er fladt. Vi tænker at lade fundamentet være som det er, isolere og lægge træspær og gulv oven på det.
Taget tænker vi at pille af, så vi kan opbygge ny saddeltag tagkonstruktion som ligger lidt under hovedhusets, med billigtagbeklædning ovenpå (tagpap?).Vægge er isoleret 100mm ligner det.

Vi får det næppe godkendt til beboelse sådan officielt, så vi tænker at det officielt må være til hjemmekontor, selvom vi reelt kommer til at have soveværelse derinde. Seng kan vi jo altid flytte hvis huset skal sælges og mægler skal tage billeder.

Er der nogen der ved om det kræver byggetilladelse at ændre tagkonstruktion på eksisterende skur?

Og hvad er jeres tanker til sådan et projekt? Er det klogt eller dumt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ethvert rum hvori man kan opholde sig er som jeg forstår det beboelse, også kontor, legerum o.l.
Så du kan nok ikke lige skyde genvej ved at sig til kommunen at det er jo “bare” et hjemmekontor.

Bare kald mig BBB 
Vi overvejer også at ændre tagkonstruktionen i skuret uden at spørge om tilladelse, og så bare sige at alt er som det var da vi købte det.
Det er i Assens kommune, og på landet, hvor jeg har det indtryk fra familie at folk generelt gør lidt hvad de vil, og kommunen ikke blander sig mere end hvad godt er.
Hvis du går in på din bbr for ejendommen så kan du se hvad der er registreret og du kan se ejendommen som skråfoto. Her vil st helt sikkert fremgå hvilket tag som der er på skuret. Tidligere lavede jeg et brændeskur og en overdækning til tørresnor. Det fik jeg tilladelse til uden problemer på efterbevilling. Men det var før de nye regler for byggetilladelse. Så ville jeg ha drivhus efter de nye regler og pyy sikke en omgang for et sk**de drivhus. Da jeg så ville ha en overdækning til min traktor glemte jeg alt om tilladelse og byggede den bare. Men det ses på skråfotoet, så måske kommer kommunen efter mig en dag. Så måske hellere tilgivelse end tilladelse. Bare husk at det er din egen beslutning. Du kan ikke klage over det som man gør i de kolonihaver hvor man har bygget parcelhuse uden tilladelse og så klager deres nød til pressen for det er da osse urimeligt at man ikke bare kan gøre som man har lyst.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere