Mus i vægge

Kære alle

Vi oplever at have mus inde i vores væg. Vi bor i rækkehus og har sat fælder op i alle fire hjørner af haven ind mod begge naboer. Desværre fanger vi ingen mus, men kan fortsat høre dem inde i væggen. Vi kan ikke finde nogle huller i vores sokkel.

Er der nogen, som har bud på, hvordan man kommer af med mus i væggen? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først vil jeg anbefale du udvendigt undersøger grundigt den mindste sprække. Mus kan godt kravle flere meter op, så også sprækker i tagkonstruktionen skal tætnes. 

Alle sprækker større end 0,7mm skal spærres.

Det siges at en kat kan klarere de sidste problemer, men min erfaring er at en korthåret hønsehund (inspektøren) er særdeles effektiv. Den kan nærmest sammenliges med en turboladet kampvogn på steroider.  

Ulempen er, at den stopper ikke før den har splittet alt til atomer indtil den får nakket gnaveren.  

Rantzau
Kan de evt komme fra loftet?
Vi havde mus på vores loft, det løste vi ved at montere sådan en fidus i en stikkontakt deroppe som udsender radiobølger eller noget!! Vi har ikke haft mus siden. 
ovnsætteren skrev den 09-05-2025 22:29:09

Først vil jeg anbefale du udvendigt undersøger grundigt den mindste sprække. Mus kan godt kravle flere meter op, så også sprækker i tagkonstruktionen skal tætnes.

Alle sprækker større end 0,7mm skal spærres.

Det siges at en kat kan klarere de sidste problemer, men min erfaring er at en korthåret hønsehund (inspektøren) er særdeles effektiv. Den kan nærmest sammenliges med en turboladet kampvogn på steroider.  

Ulempen er, at den stopper ikke før den har splittet alt til atomer indtil den får nakket gnaveren.  

Før trådstarter går helt i panik vil jeg gerne understrege at der menes 7 mm, ikke 0,7 mm!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis