Mus i vægge

Kære alle

Vi oplever at have mus inde i vores væg. Vi bor i rækkehus og har sat fælder op i alle fire hjørner af haven ind mod begge naboer. Desværre fanger vi ingen mus, men kan fortsat høre dem inde i væggen. Vi kan ikke finde nogle huller i vores sokkel.

Er der nogen, som har bud på, hvordan man kommer af med mus i væggen? 
Kære alle Vi oplever at have mus inde i vores... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mus kan ikke løbe op ad et nedløbsrør. Det kan en mår.

Jeg kan medgive, at det er håbløst at finde det 10 mm hul, som musene kan komme ind ad. Jeg har et sommerhus bygget af gasbeton med en tilbygning af træ. Jeg har ledt efter huller og har haft udendørs kameraer forskellige steder, men ingen held.

Jeg har mange videoer af mus udenfor. De kan ikke kravle op ad en lodret træbeklædning af uhøvlede brædder, men de prøver.  Så de kan slet ikke klare et nedløbsrør.  
Line… skrev den 01-06-2025 14:32:13

Tusse67 skrev den 01-06-2025 01:08:31

Hvad gjorde skadedyrsbekæmperen?

Mus kan kravle op af murstensmure, hvis fugerne ikke er fyldte og en sjælden med fyldte fuger bag nedløbsrør og på den måde komme ned i ydervæggen.

Der er desværre også den mulighed, at det er rotter. De vil også kunne komme i væggen nedefra.

Kan mus kravle op ad nedløbsrørene?

Hvis nedløbsrørene er tæt på væggen kan musen rende op med røret som rygstød. Men det er et kuriosum.

De holdere der finde som standard til nedløbsrør, holder nedløbsrøret  så lang fra væggen at det ikke er muligt for en mus, at bruge det som rygstød. Hvis det er meget tæt på væggen, vil bukningen før udhænget gøre at musen ikke kan videre komme op.

En mår kan kravle op ad et nedløbsrør. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis