Bærende/støttende funktion?

Hej ​
Er her nogen som ved om det her væg har en støttende funktion henover bærende stolpe. Vægen der skal nedrives er markeret blå. Vi vil rigtigt gerne fjerne det gamle skyddøre ind til tilbygning og åbne helt op. Men er i tvivl om det er bærende/støttene. Tak på forhånd
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Opløsningen på tegningerne over dit hus er i for lav opløsning til jeg kan se ret meget på dem, men det er husets oprindelige ydervæg du vil fjerne. Den bærer minimum 3 spær + en del af tagkonstruktionen på tilbygningen.

Selvbygger med stort S. 
Har du bedre plantegninger - bedre opløsning og markering af væg. Og gerne foto af tagkonstruktion udefra ?
Jeg har fjernet forskalling med skydedøren. Jeg uploader lidt flere billeder af murværket som vi vil fjerne og byggesagsarkiv med plantegning i rigtigt format opløsning.

Superdiy skrev den 07-05-2025 18:38:51

Opløsningen på tegningerne over dit hus er i for lav opløsning til jeg kan se ret meget på dem, men det er husets oprindelige ydervæg du vil fjerne. Den bærer minimum 3 spær + en del af tagkonstruktionen på tilbygningen.

Har lige uploadet hele byggesagsarkiv dokumenteren på tilbygning 🙂

Ser lidt for lille ud. Du bør forstærke rem med stålplader, eller ligge dobbelt remt med aflastning på yderdele.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis