BEdste udløbsroset

Halløjsa

Jeg skal have sat 4 rosetter op (udvendig på loft) til loftslamper og er i tvil om hvilken løsning der er god. Pt er der nogle nogle lidt dårlige gamle rosetter med et dårligt aflastningssystemog vil gerne hav edem skiftet til en af flg. Er der nogen der her gode/dårlige erfarniger?

• LK udløbsroset 
  • LK clipsroset
  • Andet?

Love er minimumsiveauet - men risikostyringen regner altid med en mindre mængde af non-compliance
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke vise billeder af den nuværende installation. Billeder vil samtidig vise installationsformen.

fase
S. Fabrin skrev den 26-04-2025 14:28:38

Kan du ikke vise billeder af den nuværende installation. Billeder vil samtidig vise installationsformen.

Ska lige se om jeg kan få fat i et billede. Det er i den anden ende af landet  

Men det er sådan nogle her der er monteret nu:https://www.elworks.dk/detail/produkter/katalog/lampemateriel-1/udloebsroset-5-polet-mbund-hvid/

Installationen bag ved er rør med ledninger til rosetten. Røret ender i rosetten.
Kvaliteten er bare noget hø og flere af dem er knækkede lidt indeni. 

Love er minimumsiveauet - men risikostyringen regner altid med en mindre mængde af non-compliance
Du kunne overveje sådan nogle:
https://www.harald-nyborg.dk/lk-lampeudtag-cliproset-oe80-mm-5-poler

fase
S. Fabrin skrev den 26-04-2025 22:03:38

Du kunne overveje sådan nogle:
https://www.harald-nyborg.dk/lk-lampeudtag-cliproset-oe80-mm-5-poler

Tak :-) Hvordan er de i forhold til LKs rosetter med skruer og uden clips? Har ikke prøvet dem med clips før med efter n enkelt video synes jeg det ud som om de er svære ikke lave grimme hakker når man tager clipsne ud. Der er jo alligevel en lille prisforskel.

Der er i forvejen et lille hak som man skal vride skruetrækker i for at løsne clips. Når det drejer sig om nogle få så betyder prisen ikke noget. 
Skulle der komme en lille skramme, så ses det kun nedefra hvis man annoncerer til alle andre. Det man ikke ved har man ikke ondt af.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
ev elmand skrev den 27-04-2025 23:43:42

Der er i forvejen et lille hak som man skal vride skruetrækker i for at løsne clips. Når det drejer sig om nogle få så betyder prisen ikke noget. 
Skulle der komme en lille skramme, så ses det kun nedefra hvis man annoncerer til alle andre. Det man ikke ved har man ikke ondt af.  

Det kan er være noget om. Men dem der skal sætte lamper op efter elektrikeren har montret rosetterne er ældre. Og jeg forestilelr mig lidt med med skruer måske er noget nemmere. Har lige haft sådan en med clips i hånden og skynes det virker lidt flimsy.

FIndes der andr emærker der er bedre kvalitet og nemmere at arbejde med? Evt nogen hvor man ikek ved en fejl kan komme til at skrue de solide ledere ud.

FIndes der andre mærker, der er bedre kvalitet og nemmere at arbejde med? Evt nogen hvor man ikke ved en fejl kan komme til at skrue de solide ledere ud.
Nej, det gør der ikke.

fase
S. Fabrin skrev den 28-04-2025 19:56:36

FIndes der andre mærker, der er bedre kvalitet og nemmere at arbejde med? Evt nogen hvor man ikke ved en fejl kan komme til at skrue de solide ledere ud.
Nej, det gør der ikke.

Jeg kan se man kan kombinere et LK lampeudtag med LK underlag for lampeudtag. En lidt dyrere. Men så opmnår man at man ikke kan komme til at "pille" ved de faste ledere medmindre man skruer hele indsatsen ud.

Noget du har erfaring med fungerer godt?

Tænker du på 1 M udtagene?

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis