Lejlighed med ventilation

Hej alle jeg  har nogle spørgsmål omkring min lejlighed og dens ventilation som jeg håber nogle kloge mennesker kan hjælpe mig med 😊

Sagen er den at i min lejlighed har jeg indblæsning og udblæsning ventiler men Mine insblæsningventiler blæser konstant luft ind i lejligheden også om vinteren hvilket undrer mig for det er selvf meget koldt luft uden varme og svarer jo til at have et vindue åbnet

Nogen som kan forklare om dette er normalt i et boligselskab og en lejlighed på 3 etage 
Hej alle jeg  har nogle spørgsmål omkring min... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Barreterra: Hvad er koldt luft? Hvad er "ikke anderledes"? har du data på dine målinger i indblæsningsventil og udenfor?
lds123 skrev den 20-04-2025 13:31:37

Barreterra: Hvad er koldt luft? Hvad er "ikke anderledes"? har du data på dine målinger i indblæsningsventil og udenfor?
Havde jeg foretaget målinger og deraf kunne konkludere der var noget galt havde jeg nok kontaktet boligselskab tidligere og derfor nok ikke spurgt herinde
Kold luft er når man sidder tæt som er svært at undgå med dens placering føles næsten lige så koldt som den luft udenfor og deraf følgende luftfugtighed under 20 procent og en undren over at det skulle være normalt 
lds123 skrev den 20-04-2025 13:27:34

Buller du læser ikke detaljerne i det spørger skriver. Når der både er indblæsning og udsugning, når der erfiltre at skifte, og når der er bypass, så taler vi om et anlæg med varmeveksler. Så jeg har fuldstændig ret i det jeg skriver.

Barretarra: Der står ingen steder i bygningsreglementer at et emfang skal kunne løfte et stykke køkkenrulle.
Jeg hsr ikke kunne mærke noget omkring bypass hvis det skulle gøre en forskel
lds123 skrev den 20-04-2025 13:27:34

Buller du læser ikke detaljerne i det spørger skriver. Når der både er indblæsning og udsugning, når der erfiltre at skifte, og når der er bypass, så taler vi om et anlæg med varmeveksler. Så jeg har fuldstændig ret i det jeg skriver.

Barretarra: Der står ingen steder i bygningsreglementer at et emfang skal kunne løfte et stykke køkkenrulle.

Jo jeg læser det OP skriver. Og nej det er ikke en selvfølge med varmeveksler blot fordi der er sket en renovering inden for de sidste 8 år. Det var det jeg svarede på.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis