Hej, jeg har købt 7 styk Nordtronic low profile flexible G2 ø55 spots samt én tilhørende driver, som kan tage op til 8 spots.
Spots’ene skal erstatte gamle halogenspots på badeværelset. Fra hvert spot er der trukket en ledning ud til teknikskabet hvor driveren er placeret.
Jeg har monteret alle syv nye spots og skiftet den gamle halogentrafo ud med LED-driveren.
Men det virker bare ikke…
Et par at spots’ene står og blinker, resten gør ingenting.
Jeg har prøvet at vende + og - ved driveren og så var der slet ingen der lyste.
Driveren kan dæmpes, men jeg har ikke dæmper, så der kører bare almindelig 230V ind. Er det ok?
I monterings boksen ved hvert spot er der fire klemmer: +DC in, -DC in, +DC out og -DC out. Det er altså forberedt for videresløjfning, men da jeg har et kabel fra hvert spot ud til driveren, bruger jeg kun de to “DC in”-klemmer. I “DC out”-klemmerne er der monteret en lus fra fabrikken. Den har jeg ladet sidde, selvom jeg ikke helt forstår hvorfor den sidder der. Jeg har også prøvet at fjerne den i alle spots, men det gjorde ingen forskel.
(Jeg har søgt efter monteringsvejledning til både spots og driver, men finder intet. Der fulgte ikke noget med)
Hvad sker der lige?
Tak!
Anders, Esbjerg