kondens tørretumbler, siemens wt43hvp6dn

siemens wt43hvp6dn

Jeg har for nylig købt en brugt (3år gammel, stået stille ca 1år) kondens tørretumbler. 

Når tumbleren kører, kommer der kondens på den udvendige side af den. Jeg kan mærke og se, den er fugtig på toppen og specielt ved håndtaget til vandbeholderen, og jeg kan se på den plade, der er over tumbleren, at der sidder fugt på undersiden af den. 

Tumbleren står i et typisk bryggers-miljø, hvor den står hævet op fra gulvet (over en skuffe) og klods op ad vaskemaskinen. Bryggerset er ca. 16m2 stort, og godt udluftet.

Der er ingen luft på siderne af tumbleren, hvor vaskemaskinen står på den ene side, og der er en plade på den anden. Bag tumbleren er ca. 5-8cm. luft til muren, og foran er der masser af plads, og ikke noget der blokerer eller spærrer. Alle filtre er gjort rene. Den er ikke sluttet til afløb.

Jeg har testet den lille pumpe der skal få vand op i beholderen og den virker 100%.

Blæseren ude foran kan kan jeg ikke rigtig se køre, hellere ikke den nye jeg har købt.
(Der kommer strøm til den)

Jeg har snakket med siemens kundeservice, men de ved meget lidt og anbefaler jeg betaler en tekniker.

Så jeg håber, nogen kan spore mig lidt ind på, hvor maskinen er defekt.

Ps. På billedet kan man se fnuller, det er også der fugten kommer.

På forhånd tak.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den her for strøm... Ca 0.05v
Men måler jeg mellem jord og det måler den 240v
Den her for strøm... Ca 0.05v
Men måler jeg mellem jord og det måler den 240v

Hvor er det du måler 0,5V og 240V?

fase
Når jeg sætter den til tørretumbleren, sætter jeg jord til den gule, neutral og face (plus og minus) til det blå...
Når jeg måler 0.05v er det mellem en blå og gul...
Måler jeg 240v er det mellem gul og blå...
Måler jeg ~ 20v sætter jeg den ene på blå og den anden ud i fri luft.
Du skal kunne måle mellem 220 og 240VAC mellem de to tilslutninger i den blå markering. De andre målinger kan du ikke bruge til noget. 

fase
Ok... så må jeg lige prøve igen og se om den kicker  ind på et tidspunkt... brb
Annonce
Jeg har kørt den i 20min nu og den viser ca 20v,(målt på selve printpladen). Blæseren måler stadig 0.05v.
Jeg går ud fra den virker...

På billedet med gul markering  kan man se den blæser/suger varm luft ind til tøjet... der er den ikke utæt...

Men på sidste billede kan man se støv/fnuller, er det normalt ? Eller er der gået en pakning ​?

Vandbeholderen bliver meget fugtig på overfladen... så meget det kommer ud ved håndtaget...
Jeg kan høre den køler... ligesom en køleskab...
Men de her køleribber ser ikke ud til at være særlig kolde... og der er lidt vand i den der svamp...
Den har kørt ca 10 min med lidt fugtig tøj...
Ps. Det er ikke varmt luft der kommer ud ved den der svamp.... Men den varmer sq godt nok ellers...
Sidste billede er taget ved blæser jeg kunne mistænke ikke blæser...
Ok... blæseren virker... efter jeg har kørt en varm læs kørte jeg en kold... og der gik den igang...  ligesom om den køler det ned... så det er ikke der problemet ligger...

Hvad kan så gøre så den smider kondens alle steder ?
Jeg har fundet fejlen...(90% sikker)

efter jeg har skildt den ad, har jeg fundet ud af den lukker luft ud mellem tromlen og fronten...
Ligesom om den har været tabt eller slået sig selv skæv...

Jeg har "fixet" det ved at sætte et stykke træ mellem rammen og den plastik, stykke så den presser /lukker tæt...

Det ser ikke pæn ud men det er der ingen der kommer til at se...

Og hvis det sker igen, kan jeg hurtig stramme den mere...
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis