Råd søges - skur og overdækning

Jeg har et skur hvor jeg gerne vil have en overdæknings-rem / spær fastgjort i den ene side på skuret. Men jeg har et problem. Overdækningen er ét trin oppe og dermed skal den helst højere op end hvis jeg sætter den fast på skuret så højden passer med taghøjde på skuret.

Jeg ser selv flg muligheder:
- montere en bjælkesko på taget (tagpap, osb plader på lægter. Jeg kan godt ramme et spær)
- montere en bjælkesko på skurets side, montere højt og lade spær gå over skurtag (ser måske nok bare lidt spøjst ud så)
- jeres forslag

Det skal kunne bære en overdækning med tagpap (230 dyb x 500 bred) med en rem / spær på hhv det punkt jeg mangler + en stolpe i modsatte side. Alt det er fint. Det er hvordan jeg får det fint sat sammen mod skuret, jeg kæmper med. Pt står der en støttestolpe som står i vejen og er grim + overdækningen skal ordnes med tagpap istedet for plastik og træ, der ikke er revnet, ødelagt og grimt. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et skur hvor jeg gerne vil have en overdæknings-rem / spær fastgjort i den ene side på skuret. Men jeg har et problem. Overdækningen er ét trin oppe og dermed skal den helst højere op end hvis jeg sætter den fast på skuret så højden passer med taghøjde på skuret.
Jeg har en god fantasi, men den slår ikke til her, selv med billede

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 05-04-2025 23:53:46

Jeg har en god fantasi, men den slår ikke til her, selv med billede

Har et nyt billede. Jeg vil hæve taget, så det afvander ind over det andet tag (marginalt over). Men jeg har brug for at kunne afsætte den sorte rem/spær ovenpå taget eller på en anden måde. Giver det bedre mening?

Der er 15 cm lavere i overdækningen end i skuret, og spæret er 245 højt (spænder over 5 meter og bæres af hhv stolpe og så det punkt, jeg skal have fundet en løsning på). Det bliver for lavt hvis jeg går ned i skurets højde. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis