Terrassebrædder fra 10-4

Hej. 
Er der nogen der har erfaring med hårdtræ terrassebræder fra 10-4? Det er jo nærmest halv pris af alle mulige andre steder. Min håndværker kan ikke engang få dem så billigt ved Stark, og Stark kan ikke engang få dem så billigt i indkøb siger hans kontakt derude?

Det er jo næsten for godt til at være sandt? Eller hvad?
Hej.  Er der nogen der har erfaring med hårdtræ... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
THLind skrev den 08-04-2025 19:06:11

Jeg tænkte præcis det samme, da jeg søgte på Ipé terrassebrædder.. er det Ipé du har bestilt?

Nej det er Cumaru. Men det er nøjagtig samme situation. Ipe er præcis dobbelt så dyrt hos stark og min tømmermester kan ikke engang få det til helt samme pris som jeg selv kan få det til hos 10-4. Jeg siger lige til når min tømmermester har lagt bræderne fra 10-4. Det bliver spændende at hører, hvad han siger til det, om det er ligeså godt som det fra Stark. Men Cumaru burde vel være Cumaru?

Så kommer der lige en opdatering. Der er en grund til de er så billige. Brædderne er bananformet. Det må være noget andet sortering de har fået et sted fra. Min tømrer siger at sådan noget lo** vil STARK aldrig have leveret. Og havde de gjort det alligevel, så havde de også fået det hele lige tilbage i hovedet. Bananformen er nogenlunde til at rette ud, men nogle steder slår de et ekstra knæk som giver nogle afstandsforskelle nogle steder. Næste gang bider jeg i det sure æble og betaler hvad det koster hos STARK.
Hvad siger 10-4 til det?

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 25-04-2025 09:44:20

Hvad siger 10-4 til det?
De siger nok ingenting når han har lagt det 😉
Når brædder har den længde så vil jeg vove at påstå at man ikke kan finde et 100 % lige brædt...derfor findes der en del værktøjer til at presse og vride brædder ind på plads.
Annonce
Martin.v skrev den 25-04-2025 18:46:29

buller27 skrev den 25-04-2025 09:44:20

Hvad siger 10-4 til det?
De siger nok ingenting når han har lagt det 😉

Ja, de ​siger ikke så meget.

mfrost skrev den 25-04-2025 22:47:52

Når brædder har den længde så vil jeg vove at påstå at man ikke kan finde et 100 % lige brædt...derfor findes der en del værktøjer til at presse og vride brædder ind på plads.

Ja, det er rigtigt, og det gør de da også opmærksom på på deres webside. Og det er da også lykkedes for tømreren at lægge det, med sådan noget værktøj. Men han var ikke imponeret. Der var ikke et eneste af de 45 brædder, der var i nærheden af at være lige. Og som sagt så har bananformen ikke været det store problem, men så slår de lige pludselig et ekstra knæk, og det er svært at rette op.

DHL skrev den 25-04-2025 06:25:12

Så kommer der lige en opdatering. Der er en grund til de er så billige. Brædderne er bananformet. Det må være noget andet sortering de har fået et sted fra. Min tømrer siger at sådan noget lo** vil STARK aldrig have leveret. Og havde de gjort det alligevel, så havde de også fået det hele lige tilbage i hovedet. Bananformen er nogenlunde til at rette ud, men nogle steder slår de et ekstra knæk som giver nogle afstandsforskelle nogle steder. Næste gang bider jeg i det sure æble og betaler hvad det koster hos STARK.

Din tømre er nok også træt af han ikke fik lov til at levere fra Stark, de giver nogle "uhørlige rabatter" til håndværkere.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også