Forkert type isolering i 70er hus? Dobbelt dampspærre. 🧐

Jeg har for nylig haft besøg af en ellers meget venlig bygningssagkyndig ifb. Med tilstandsrapport.
Jeg syntes de punkter han har fundet giver mening, med undtagelse af et enkelt, der omhandler isolering af loftrum. Han mener at den isoleringstype der er anvendt ved opførelse i 78 medfører en dobbelt dampspærre, og derved et rødt hus i rapporten. 😒 Se nedenstående kommentar og billeder.

Mit spørgsmål til panelet er om det er ham der er galt på den, eller om dem der har bygget huset har lavet en fejl? Det skal nævnes at huset er fra 1978, og alle de steder jeg har løftet isolering op ved hanebånd har der været knastørt, og ingen tegn på fugtpåvirkning hverken nu eller tidligere.

Er der evt. nogen der kan linke til produkt eller lignende sager? Jeg syntes ikke at kunne finde noget på Google.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, men din nederste dampspærre er sikkert så utæt, at der reelt kun er en. Men træls anmærkning da det naturligvis påvirker købere. Det er måske pengene værd at lave det selv: fjerne eksisterende og blæse papiruld ind
Har du kun ca. 100 mm isolering, så går det ok som du selv ser. Der er ingen fugt. Ved ekstra isolering så bør dampspærre være i orden. 
Isolering var beregnet til at man clipsede det op imellem spær med Plast delen NEDAD. Derved ville måtten selv indeholde dampspærre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis