plug-in hybri bil Endurance 43 8870 22-03-2025 08:55 hejVed ikke om det er det rigtige forum, men jeg prøver.Skal til at købe ny bil og overvejer en plug-in hybrid.Er der nogen der kan fortælle lidt om deres erfaring med sådan en ????mvh Lars 13 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
mfrost 3258 9400 22-03-2025 09:57 Hvad er grunden til at du vil vælge en plugin hybrid fremfor en ren elbil... Ved en hybrid bil er der LANGT højere årlige service udgifter, da hele motor systemet er langt mere kompliceret og dermed også væsentlig større vedligeholdelsesidgifterUdgiften til brændstof pr. Kørt km er også væsentlige højere.Jeg lidt svært ved at se fidusen en hybrid...
SimonLom18 48 22-03-2025 10:16 Plus hvis man skal køre langt i en hybrid, og den løber tær for strøm er det for det meste uøkonomiske ad h til. Elbil er klart anbefalelsesværdigt.
Kermit_369 1646 7860 22-03-2025 11:28 Vi har en Kia Optima Plug-in. Dejlig bil. Rækkevidden på el er 58km hvilket så godt og vel dækker en tur på arbejde og hjem. Vi lader med mormorlader på mindste styrke natten over. Batteriet kan alligevel ikke lades ret meget hurtigere da det er ældre teknologi. Den ældre teknologi gør også at den bruger benzinmotoren til opvarmning og til at drive AC. Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang
Kermit_369 1646 7860 22-03-2025 11:34 SimonLom18 skrev den 22-03-2025 10:16:59Plus hvis man skal køre langt i en hybrid, og den løber tær for strøm er det for det meste uøkonomiske ad h til. Elbil er klart anbefalelsesværdigt. Det er så noget vrøvl. Vores kører absolut et anstændigt antal kilometer på literen. Den gemmer også altid lidt strøm så der er til igangsætning. Endvidere lader den også ved nedbremsning. Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang
SimonLom18 48 22-03-2025 11:44 Kermit: læs hvad jeg skriver, jeg skriver for det meste. Men du skriver absolut anstændigt, hvad menes med det? I gangsætning af en bil er 12 v batteriet og ikke det store batteri Annonce
SimonLom18 48 22-03-2025 11:47 Uanset hvad så er plug in en uddøende race, da alle bilmærker fjerne den fossile brændstofsmotor. Så i længden vil det være en dårlig forretning.
Endurance Trådstarter 43 8870 22-03-2025 19:09 Tak for de mange input. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk der selv har erfaring fra hybrid bil :-)mvh lars
BTA Handyman 929 5560 22-03-2025 22:53 Hej Lars. Ja jeg er også en af dem der ikke har nogen erfaring, men vi købte selv nyere brugt bil i juni måned. Der kiggede vi også lidt på hybrid, men som altid når jeg skal købe bil, har jeg en fast mekaniker jeg lige kan spørge til råds. Han er ikke mærke specifik og jeg købte ikke bilen af ham så han har ingen økonomisk gevinst eller anden agenda for at vejlede mig i den forkerte retning. Han frarådede os en hybrid. Begrundelsen er de markant højere service udgifter da du har 2 systemer der begge kræver service, derudover sagde han også at man mister rækkevidde med en hybrid da batteriet i sig selv vejer 300-450 kg. Hvilket er ekstra dødvægt når du ikke har noget strøm på batteriet, Dødvægt koster på brændstof og slidtage. Det forklarede også lidt af hvorfor brugt markedet var så fyldt med hybrid biler dengang. Det endelige valg er naturligvis op til dig, men jeg ville helst klart enten gå med ren brændstof motor eller ren el, ikke en kombi.
kaffemand 564 4100 23-03-2025 13:32 Vi overvejede at lease en Plug in hybrid.Det daglige kørselsbehov var 20 km om dagen, så det var perfekt til at køre på el på en med 50 km rækkevide på el.Men den kunne ikke køre på el før den var blevet driftsvarm og kabinevarmen var også afhængig af benzin motoren.Det var så ikke en rigtig erfaring, men håber du kan bruge det til noget.Vi endte med at købe elbil nummer to i stedet.
GodeVen 4323 5220 23-03-2025 22:13 Du får mest svar fra folk, der har valgt plud-in-hybrid fra. Det er der ikke noget at sige til. Der bliver næsten ikke solgt PHEV mere. I februar 25 udgjorde salget af PHEV 2,7% af det samle salg. Salget af rene el-biler var 66,5%.For nogle år siden var PHEV meget fordelagtigt beskattet, og dengang blev der solgt en del. Årsagen var også en usikkerhed på elbiler. Så mange valgte PHEV på trods af de skulle vedligeholde og betale både for en benzin- og en elektrisk-drivlinje.Jeg har indtryk af at der to typer PHEV-kører. Dem der kører den som en benzinbil og sjældent lader. Så er der dem der forsøger at køre på batteri, så meget som mulig. Den første gruppe er ofte irriteret over den lille benzintank. Den anden over det lille batteri. Dem jeg kender af den sidste gruppe, har skiftet til ren el-bil.