plug-in hybri bil

hej
Ved ikke om det er det rigtige forum, men jeg prøver.
Skal til at købe ny bil og overvejer en plug-in hybrid.
Er der nogen der kan fortælle lidt om deres erfaring med sådan en ????
mvh Lars
hej Ved ikke om det er det rigtige forum, men jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke fokusere på at få fordelene ved begge typer - men mere på at få bagdelene ved begge typer.

Vi har haft plug-in hybrid (Skoda Octavia) i snart 3 år. Vi skiftede i sin tid fra en diesel bil og skiftede fordi jeg stoppede med at pendle og min hustru kun kører kortere ture. Jeg kan ikke redegøre for, hvorfor vi ikke skiftede til ren el-bil, men jeg tror vi synes det var lidt for usikkert på tidspunktet og udvalget af elbiler ikke imponerede os til samme pris som vi gav for vores hybrid. 

Langt de fleste dage kan min hustrus kørselsbehov dækkes af el-rækkevidden og samtidig nyder vi, at man ikke bliver "tvunget" til at lade 20-45 minutter på farten, hvis man har haft dage med større kørselsbehov og derfor ikke har haft samme mulighed for at lade hjemme. 

Den største ulempe i min optik har været det enorme værditab og det kommende besvær med at komme af med bilen fordi det netop er et marked, der er ved at dø. Økonomisk lander en plug-in mellem fossil og el, afhængig af hvor stort et kørselsbehov man har udover el-rækkevidden. 

Hvis jeg havde et kørselsbehov i hverdagen, der gjorde, at jeg var nødt til at lade på farten flere gange om ugen, tror jeg personligt ikke jeg ville vælge en el-bil fordi jeg ville blive bims af den betydeligt forlængede rejsetid. Det problem har man ikke med en plugin. Men det er imidlertidig ikke tilfældet for mig, så skulle vi købe ny bil ville det blive en ren el-bil. På de længere ture, hvor man er tvunget til at lade, tænker jeg en længere pause i mange tilfælde vil være kærkommen (især med små hoveder på bagsædet). 

hej alle
Lidt sent måske. Men lukker tråden her, med tak for de mange indspark
mvh lars ( stadig tvivlende :-))
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis