Krave ved aftrækskanal til emhætte

Hej. Jeg er ved at sælge hus, og har nogle ting fra tilstandsrapporten, som jeg ønsker at udbedre. Der er noteret, at der mangles en krave ved aftrækskanalen til emhætten. Er der nogen herinde, der kan hjælpe med, hvad jeg konkret skal købe? Evt. også en vejledning til eftermontage. Det meste jeg har kunnet finde er under ny installation. 
På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Her vil jeg nok påstå at man ikke ud fra billedet kan se om der mangler undertags krave. Det er en tætnings krave som skal limes på over undertaget så evt. vand på undertaget ikke kan sive ned ved gennemføringen. 
Der hedder undertags krave, men findes i forskellige mål, som skal passe til rør dimension som der er brugt.
Noget helt andet er om du får ret meget ud af at rette fejlene. For at få en fejlfri rapport skal du efterfølgende have lavet en ny tilstandsrapport.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak. Og tak for hurtigt og uddybende svar. Det giver mening. Jeg vil selv lige se, om jeg kan tjekke for en allerede  eksistrerende monteret underkrave. Måske den byggesagkyndige ikke har været opmærksom.
Det er et godt input. Det er et forholdvis nyt hus, og ikke mange fejl på huset. Jeg ønsker at ubedre de nemme/simple ting, også for at vise et godt signal overfor en interesseret køber. Jeg håber det giver bedre forhandlingsgrundlag for mig. Men lige den her med undertags kraven er nok én af de ting jeg ikke gør noget ved. Det virker lidt mere tidstung og kompliceret end mine evner rækker til samt arbejdsforholdene på loftet ved isolering osv. 
Undertagskraver til gennemføringer består generelt af to dele og skal skrues mod lægte udefra, limes mod undertaget og inderdel + yderdel skrues sammen. Det tager ikke længe men lidt arbejde er der da med det da man skal op på taget, yderhætte og evt en enkelt tagsten skal afmonteres for at man kan komme til det udefra.

Ved ikke hvem der har udarbejdet rapporten men det er de fleste steder en meget beskeden udgift at få lavet en allonge sålænge forholdet dokumenteres tilfredsstillende - det vil også have indflydelse på prisen for ejerskifte forsikringen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis