Spørgsmål vedr. understøbning og eksisterende fundament

Hej alle.

Vi er i gang med at brække beton gulvet op, så vi kan udlægge gulvvarme og isolering.

Ydermurene har en sokkel der går 90cm ned. Det er intet problem.

Problemet er de indvendige vægge (af leca) er med meget lidt sokkel omkring 29cm og jeg er nu blevet i tvivl om man overhovedet kan kalde det en sokkel, da det blot ligner en stor betonklat man har lagt under betondækket langs væggene(meget ujævn) samtidig ligner det ifm. vi har banket pudslaget af at pudsen falder ud under væggen leca væggen. Så er bange for om de kan kollapse.

Min plan var, at understøbe, da jeg skal lidt længere ned for, at få plads til gulvvarme opbygningen.. Men inden jeg sætter for meget i gang ville jeg lige have nogle andres bud på hvad der bør gøres her.

1. Kan det overhovedet beregnes som en sokkel som anvist på billede?
Eksisterende gulvopbygning var
Pudslag
Beton
+ ekstra beton under indervægge.

2. Hvis man skal understøbe det, bør jeg så banke det gamle væk helt op under leca væggen før jeg støber nyt?
Jeg ville jo helst kunne genbruge noget af det eksisterende for at undgå for mange lecablokke og unødigt arbejde.

Håber en kan give et bud!
Hej alle. Vi er i gang med at brække beton gulvet... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad hvis jeg har kvajet mig og været lidt for hurtig til at vurdere omfanget og købt støbesand for længe siden😅.. Kan jeg blande det op med noget uden det koster en formue og opnå samme styrke og tykkelse?
Du kan bruge støbesand, men så skal det blandes 4 dele sand og 1 del cement. 
Det er sådan ved beton at det sten/grus der blandes i ikke skal medregnes ret meget i blandings forhold. Det er altså billigere at lave når der er tilsat sten materiale. ( det vi her i Jylland kalder grus) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis