Stålplader vs tagpap

Har et skur/værksted på små 23m2 som jeg skal have lagt tag på. Faldet er 10cm over 3meter. loftet bliver isoleret med 100mm. Jeg hælder selv ​mest mod ​stål trapez plader men hvad gør jeg med undertag. Synes ikke jeg kan finde noget undertag som klare det lille fald. Er der andre måde at undgå kondensen på metalpladerne, ​så isoleringen ikke bliver drivvåd. Vil helst gå med metalpladerne ​da der er kæmpe prisforskel. Tagpappet vil koste mig 7000kr mere. 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
micko skrev den 16-03-2025 10:44:52

Har et skur/værksted på små 23m2 som jeg skal have lagt tag på. Faldet er 10cm over 3meter. loftet bliver isoleret med 100mm. Jeg hælder selv mest mod stål trapez plader men hvad gør jeg med undertag. Synes ikke jeg kan finde noget undertag som klare det lille fald. Er der andre måde at undgå kondensen på metalpladerne, så isoleringen ikke bliver drivvåd. Vil helst gå med metalpladerne da der er kæmpe prisforskel. Tagpappet vil koste mig 7000kr mere. 

Jeg har lagt ståltrapetz på min garage, faldet er kun ca 3 cm pr meter, jeg valgte plader med antikondensdug, efter anbefaling fra levarandøren, dugen er vævet på en måde så fugten ikke trækker videre, så i udhæng skal man ikke fjerne dugen fra pladerne.

Indtil nu virker det perfekt, jeg har 100 mm isolering og 50-70 mm luft mellem plader og isoleringen, har lige lavet et tjek ved at kikke ind i udluftningen dugen ser stadig ud som da pladerne blev lagt.

Jeg købte pladerne her, de har en rigtig god support, ringede til dem og fik en rigtig god vejledning, og de sluttede af med at sige, at jeg endelig skulle ringe igen, hvis der dukkede flere spørgsmål op. Det var de her plader jeg købte   Link

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis