Installation af ladeboks via kraftstik

Vi har i dag hentet vores nye Skoda Enyaq og pt venter vi på at få installeret ladeboks derhjemme den 25 marts. Ladeboksen skal sidde i garagen så vi kan lade bilen derinde om natten. Den anden dag gik det så op for mig at jeg har et kraftstik vægudtag installeret derude, og da jeg snakkede med sælger i dag mente han at vi da bare skulle få montøren til at installere boksen via det stik, så vi var fri for at han skulle trække kabel indefra eltavle. Mit spørgsmål er så bare om man reelt set godt kan installere den via det stik? Det ville i hvert fald gøre processen meget nemmere. 
Vi har i dag hentet vores nye Skoda Enyaq og pt... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med sikringen?

fase
Der er ikke tidsbegrænsning på fuldlast for CEE 6H.
6H er ​et type nummer, og fortæller om ​hvilket CEE der er tale om.

Nogle sikringsgrupper er beregnet til ​kontinuerlig fuldlast. Men ​langt fra alle.

Så regulerer man bare mormorladeren ned til 13A.

Elektronikteknikeren
Har selv ELbil og fået sat Easee lader op for 2 måneder siden.

Har valgt kun at lade med 10A på faserne, da jeg kun har 35A sammen med naboen. Derudover så lader jeg kun om natten.
Hvis jeg bruger 16A og varmepumpen kører (7A typisk) - så kan naboen og min kone ved et tilfælde komme til at vaske samtidig om natten 10A+10A+7A+16A+diverse - så mastesikringen ryger. Tænker at hvis jeg kun bruger 10A til bilen så er risikoen mindre.

Jeg ville vælge at bruge CEE-stikket, hvis der alligevel er varmepumpe på vej - og ellers få lavet en ladebox via en forhandler. Og så ville jeg prøve at undgå at bruge 16A - hvis der kun er 25A i gravstenen (normalt for et parcelhus).
Gregeren skrev den 14-03-2025 18:50:35

Der er ikke tidsbegrænsning på fuldlast for CEE 6H.
6H er et type nummer, og fortæller om hvilket CEE der er tale om.

Nogle sikringsgrupper er beregnet til kontinuerlig fuldlast. Men langt fra alle.

Så regulerer man bare mormorladeren ned til 13A.

 Når du regulerer forbruget ned, er sikringen heller ikke belastet med 100% af mærkestrømmen.


fase
Jeg er slet ikke ekspert på området, så meget af det som i snakker om er sort snak 🤣 jeg må sgu bare høre montøren på dagen om der er mulighed for at installere den via den, hvis det kan gøre arbejdet nemmere og gøre kabeltrækningen væsentlig kortere
S. Fabrin skrev den 14-03-2025 20:05:30

Gregeren skrev den 14-03-2025 18:50:35

Der er ikke tidsbegrænsning på fuldlast for CEE 6H.
6H er et type nummer, og fortæller om hvilket CEE der er tale om.

Nogle sikringsgrupper er beregnet til kontinuerlig fuldlast. Men langt fra alle.

Så regulerer man bare mormorladeren ned til 13A.

 Når du regulerer forbruget ned, er sikringen heller ikke belastet med 100% af mærkestrømmen.

Nej, det giver vist sig selv.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis