Min kone og jeg har boet i vores hus fra 1877 siden 1994 hvor jeg købte huset grundet over 100 m2 værksted til mine mange lav-det-selv projekter. Huset er gennem årene renoveret fra a-z og fremstår i min optik bundsolidt.
Jeg fylder 60 næste gang, og vi har besluttet os for at købe en lejlighed og satse på andre kvaliteter i livet.
MEN, jeg har jo selv renoveret og bygget gennem årene, og nu frygter jeg at tilstandsrapporten og el-rapporten vil være fyldt med anmærkninger = rød hus, gul hus, grå hus og sort hus.
Alt fungerer jo, men jeg har jo for pokker ført strøm rundt i hele min garage og andre steder, og sådan er det jo, og lavet mange spændende lav-det-selv løsninger ;-)
Kan jeg ikke bare sælge huset med de anmærkninger der nu er? Og så give et afslag til kommende køber? Jeg magter ikke at fixe alt, og ingen huse sælges vel perfekte?
Jeg har fået følgende tilbud:
Samlet gennemgang af ovenstående ejendom iht. Sikkerhedsstyrelsens huseftersynsordning for enfamiliehuse med tilstandsrapport og el-rapport.
Udarbejdelse af lovpligtigt energimærke iht. Energistyrelsen ordning
Tilbuddet kan gennemføres til en samlet pris af kr. 9.395,- inkl. moms.
Grundet mit fantastiske værksted og kæmpe garage, vil jeg i første omgang forsøge at sælge privat, med bistand fra Skødegruppen i Herning. Og jeg vil tegne en ejerskifteforsikring så jeg ikke får min røv ristet i fremtiden.
Kom gerne med indput. Google er normalt min ven, men mit spørgsmål "Kan jeg ikke bare sælge huset med de anmærkninger der nu er?
Er det korrekt, at når vi finder vores købere og aftaler en pris....så først der insisterer jeg på at huset skal sælges med en ejerskifteforsikring som deles 50/50 %. Hvis køber siger nej til dette, så kan vedkommende ikke komme og klantre os ud i fremtiden for fejl og mangler?
Jeg glæder mig til lidt indput ;-)