Opvarme garage

Nu hvor garagen er ved at være færdig renoveret, står jeg med en lille udfordring.
Jeg har henover vinteren brugt en 8kw diesel varmer fra Vevor. Den har gjort arbejdet godt og kunne snildt varme op til omkring 20-23 grader.
Min plan var at montere den og have udstødningen ud gennem væggen mod indkørslen. Men, naboen har ytret sig lidt over at den susen er lidt træls at høre på, når de sidder på terrassen. Så for at bevare naboskabet. Skal jeg have fundet på noget andet.

Så hvad bruger I, som samtidig ikke koster en formue i forbrug.
Jeg har kigget lidt på nogle vægmonterbare varmeblæsere fra DREO og lignende, men er i tvivl om de er gode nok til en 40m2 garage.

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad temperatur har du behov for, sommer hhv vinter?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
der behøves være konstant varme. Men noget der kan komme op på ca. 15-18 grader i løbet af 3-5 timer. Så der arbejdes i garagen i ny og næ.
I vinterperioden bliver det nok kun 5-7 dage om måneden og resten af året lidt oftere.

Bare så der kan makkes med veteran bilen og andre små projekter. 
Sej nabo du har, sdde på terassen om vinteren.
Det skriger da på en varmepumpe.....
hej
har selv en 40 m2 garage, har lavet gulvvarme ved hjælp af vandvarmer.
har lagt fliser over på som gulv.
det holder snildt 20 gr. hele året og koster mig ca. 250 kr./mdr. i strøm.

Bh......dan 49             42315739
Annonce
En garage med gulvvarme , som er den absolut dyreste måde at varme op på og så med en vandvarmer med en pumpe , jeg har regnet lidt på tallene , det er 8 kr, om dagen omsat til 3,3 kwh  om dagen ved en  pris på 2.5 kr kwh , og det kan ikke engang en god  varmepumpe yde . nu  ved jeg jo godt at det er kun i vinterhalvåret der skal varme på , men det hjælper ikke ret meget så bliver det ca 7 kwh om dagen eller ca 300 w i timen  det giver 7.5 w pr. m2 , i timen , det hænger ikke sammen .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
mfrost skrev den 08-03-2025 19:37:48

Vil lige undersøge hvad model der findes til de 40m2. Har lige kigget hurtigt og udedelen bliver nok udfordringen. Den er stor og jeg har ikke rigtig mulighed for at have den et skjult sted. Men vil lige overveje den et par gange mere. 

DaPrince skrev den 08-03-2025 23:07:20

Vil lige undersøge hvad model der findes til de 40m2. Har lige kigget hurtigt og udedelen bliver nok udfordringen. Den er stor og jeg har ikke rigtig mulighed for at have den et skjult sted. Men vil lige overveje den et par gange mere. 

Prøv at kik på en Monoblok luft til luft, de fylder ikke ret meget, og sidder inde, der skal kun bores et par huller i muren,så udvendigt er der kun et par riste.

Og man må selv stille den op, da det er en samlet enhed

Det her var den første der dukkede op da jeg søgte på det Link

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 08-03-2025 23:31:57

Prøv at kik på en Monoblok luft til luft, de fylder ikke ret meget, og sidder inde, der skal kun bores et par huller i muren,så udvendigt er der kun et par riste.

Den er da smart 🤔🤔 umiddelbart. 

Vh.

je_ns skrev den 08-03-2025 23:31:57

Og man må selv stille den op, da det er en samlet enhed

Det her var den første der dukkede op da jeg søgte på det Link

Interessant. Så må jeg vurdere om datteren skal have konfirmationsgave eller om jeg skal have varme i garagen 🤣

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også